Oblivion error

Status
Niet open voor verdere reacties.

casman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Ik heb n probleem: ik had laatst TES IV: Oblivion op mn externe HD gekregen, en alles staat ernog enzo, maar het enige probleem is dat hij niet wil installeren. De installatie start wel op en zo, maar eenmaal begonnen komt er een schermpje met de tekst:
Gegevensfout: cyclische redundantiefout
Wat houdt deze error precies in en hoe kan ik hem omzeilen? Wel in normale taal als het even kan! :thumb:
alvast bedankt voor de oplossing(en?)! ;)

ik begrijp uit je verhaal dat je de setup op je HD heb staan dan gaat het hoogst waarschijnlijk om een gekraakte versie en daar mogen we je helaas niet mee helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik begrijp uit je verhaal dat je de setup op je HD heb staan dan gaat het hoogst waarschijnlijk om een gekraakte versie en daar mogen we je helaas niet mee helpen.

Kans is aanwezig maar daar hebben we mods voor omdat te bepalen
daarnaast stelde de TS een vraag over wat CRC is dus daar kun je prima antwoord op geven.

de cyclische redundantiefout komt naar voren als de CRC van een bestand niet klopt

CRC (Cyclic Redundancy Check) is een manier om te kijken of bestanden nog wel goed zijn.
Makers van programma's doen een berekening op een bestand van het spel en daar komt een waarde uit. deze waarde is uniek. deze waarde word met het bestand meegestuurd.

Tijdens de installatie van een spel word de berekening ook uitgevoerd en de uitkomst vergeleken met de waarde die met het bestand is mee gestuurd. mocht een bestand ook maar minimaal gewijzigd zijn dan is de uitkomst van de berekening meteen anders en komen de verschillende waardes niet overeen. En daar komt jou foutmelding vandaan,

Omzeilen is het niet echt. je zult het orginele bestand moeten hebben.
Of je het spel nou gekocht hebt of niet, je kan dan het best terug gaan naar je "leverancier"om een nieuwe versie..... maar kopen geeft je de beste oplossing

Laatst bewerkt:
ja maar hij had het over iets omzeilen en als je een originele versie heb vraagje je alleen af of je het kan repareren of dat je hem moet inruilen.;)

maar je heb gelijk glukkig zijn er mods anders zat ik hier niet eens.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan