OC Processor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hauub
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hauub

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Heej,
Is het verstandig als ik mijn E6750 overklock? niet dat ik hem ineens sloop ofsoow.:P
Mijn geheugen is 800 Mhz van Corsair, met heatspreader.
Moederbord Asus P5KC, Videokaart Asus 8800 GTS

Ik zou hem dan rond de 3,5 Ghz willen laten draaien.

Heej,
Is het verstandig als ik mijn E6750 overklock? niet dat ik hem ineens sloop ofsoow.:P
Mijn geheugen is 800 Mhz van Corsair, met heatspreader.
Moederbord Asus P5KC, Videokaart Asus 8800 GTS

Ik zou hem dan rond de 3,5 Ghz willen laten draaien.

Ik zou mij eerst afvragen of het nodig is, cpu overklocken = kortere levensduur. Dus als het niet nodig is zou ik het afraden.

dat zou kunnen maar pas op met de temperaturen.
zorg voor goede koeling en airflow langs de prosessor.
ik zou het in hele kleine stapjes doen en telkens kijknen wat de temp. is.
let op! als je overclockt vervalt je garantie, dat is de reden waarom ik het ook nog niet doe.

ik ben het met road dogz eens, waarom? hij is snel genoeg

Jah maar ik zet er nog wel een Big Typhoon koeler op denk ik. Dus hij blijft wel koel.
Jah idd garantie is wel weg, maar om het daarvoor niet te doen... Zo veel kost hij nouw ook weer niet:p. BTW wat is een kortere levensduur +/- jaar?

Jah maar ik zet er nog wel een Big Typhoon koeler op denk ik. Dus hij blijft wel koel.
Jah idd garantie is wel weg, maar om het daarvoor niet te doen... Zo veel kost hij nouw ook weer niet:p. BTW wat is een kortere levensduur +/- jaar?

Jij praat of als je geld te veel hebt :(. Wat is kortere levensduur... als je overdrijft kan het al meteen gedaan zijn :thumb:

haha, jah dat kan natuurlijk ook:P, maar nee ik heb zeker niet teveel geld. maar als de mogelijkheid er is, waarom niet tog?

je wilt hem met bijna 1 ghz. omhoog gooien?? lijkt me wat veel.. en dan zal inderdaad de levensduurt veel korter worden...

een processor is gemaakt om iets sneller te kunnen maar is stabiel op de snelheid waar hij mee geleverd wordt in jouw geval 2,66 Ghz. ... en waarom zown snelle (dual Core nog wel) processor overklokken???

mijn processor kan ik tot 2,93 ghz. laten draaien (normaal 2,4) maar dan is hij niet mee stabiel en krijg ik blauwe schermen.. terwel hij dan niet warmer is adn 35 a 40 graden...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan