OCR programma naar MS Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Geachte lezer,

is er een mogelijkheid om met een OCR programma een tekstpagina in te scannen en vervolgens om te zetten naar MS Excel. Zo ja, welk programma?

Ik dien namelijk de boekingen die ik in Exact voor MS-DOS heb geboekt en vervolgens heb uitgepint (37 pagina's) in MS Excel te zetten. Omdat ik geen tijd heb om ruim 8 uur alles opnieuw in te geven in excel.

B.v.d. voor jullie hulp!

Als je office xp gebruikt is daarvoor een hulpprogramma te vinden: Start->Programma's->Microsoft Office hulpprogramma's->Microsoft Office Document imaging of Microsoft Office Document scanning. Na het scannen kan je dan kiezen voor OCR verwerking en wordt het naar MS WORD gestuurd. Daarvandaan is het een eitje om het naar MS EXCEL te transporteren. Ik ben alleen bang, dat er van de oorspronkelijke layout niet veel over zal blijven.
Joop

Beste Jepewe,

dat de lay-out verandert dat geeft niet, want ik moet namelijk 4 kolommen hebben (Factuurnummer, Datmum, bedrag en KG)

Maar ik zal dat eens proberen.

Maar nu tijdens het uitpakken van de scanner de HP scanjet 3970, stuit ik op een ander probleem, namelijk de installatie cd-rom, deze is krom, dus ik kan mijn scanner niet installeren, en ik ben al bij verschillende pagina's geweest, zoals driverguide.com om naar de driver van de scanner te zoeken, maar deze komt niet in de database van hun voor. En op de site van HP is de driver niet los te downloaden, wel een programma van ruim 200 mb, daar ben ik nu mee bezig, maar de site van hen is een beetje traag (28,3 kb/sec.) terwijl ik een verbinding heb van 8.0 mbps!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan