OCX problemen wellicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander32

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Ik zit nog steeds te ploeteren om bestanden te downloaden via ftp.
Je zou denken dat dit wiel allang is uitgevonden echter is het mij nog niet gelukt.
Onderstaande code gaat verkeerd aangezien de OCX kennelijk niet is aangemeld.
Heb het in mijn verwijzingen aangevinkt.
Bij Set FTP = New Inet gaat het fout.
Zag ergens op een website dat je de ocx op je form moest plaatsen maar ook dat is mij niet gegund want deze werd geweigerd.
Wie o wie kan mij helpen met een ftp script waar ik gewoon bestanden kan downloaden.
Bestanden ftp kan ik weer wel, niet met onderstaande code maar met een keurige nette script alleen is deze gemaakt voor het oploaden en niet voor het downloaden.

Function DownloadFile(ByVal HostName As String, _
ByVal UserName As String, _
ByVal Password As String, _
ByVal RemoteFileName As String, _
ByVal LocalFileName As String) As Boolean

Dim FTP As Inet

Set FTP = New Inet
With FTP
.Protocol = icFTP
.RemoteHost = HostName
.UserName = UserName
.Password = Password
.Execute .URL, "Get " + RemoteFileName + " " + LocalFileName
Do While .StillExecuting
DoEvents
Loop
DownloadFile = (.ResponseCode = 0)
End With
Set FTP = Nothing
End Function

Beste Tardis

Stel je programmeert in MS Access en je werkt aan een applicatie waar je ruim 3 jaar aan bouwt.
Nu stel jij de vraag, waarom zet je gewoon 3 jaar niet even bij het grofvuil zodat je wel kan ftp-en?

Het is een MS Access applicatie en er zijn veel oplossingen geschreven om een simpele bestand van de server af te ftp-en.
Kwestie kennelijk goed zoeken want niemand anders wilt je helpen.
En als ze helpen komen ze met oplossingen waar ik dus niets aan heb.

Lief en bedankt maar eigenlijk wist je dat dit niet het antwoord was op mijn vraag.

Ik geef je een goed bedoelde tip.
Kennelijk ben je zo gefocust dat je niet anders kan dan mijn woorden te verdraaien.
En da's jammer voor je want daarmee bereik je dat ik verder afhaak.

Suc6 ermee,

Tardis

Laat ik het zo zeggen, dat het best frustrerend kan overkomen als men denkt met een oplossing te komen terwijl het juist het probleem erger maakt.
En als je wilt afhaken, heel begrijpelijk.
Wil je een tip van mij hebben, kom met oplossing die werken vanuit de situatie waar men verkeert en niet oplossing waar je de boel omgooit naar een totaal andere omgeving.
Mijn omgeving is Visual Basic for Application terwijl ftp oplossing zowel in VB als in C# beantwoord kunnen worden.
Of mag ik als vragende partij niet eerlijk mijn mening geven en degene die oplossing uitdelen onschendbaar zijn?
Jij mag best wat open kunnen staan voor een kritische reactie.

Je zit vermoedelijk op de verkeerde lijn te denken. Kijk eens of deze oplossing bij jou werkt (bij mij overigens ook niet...)
Overigens geven de helpers hier tips op basis van hun eigen (doorgaans ruime) ervaring. Die zomaar terzijde schuiven onder het mom van: "daar heb ik niks aan want dan moet ik alles omgooien" is een beetje kortzichtig. Een oplossing die in C# en VB prima werkt, hoeft in VBA niet te kunnen werken. VBA is namelijk een andere taal dan VB. Al is er uiteraard stevige verwantschap. Dus goede kans dat er geen oplossing is; als je op het hele internet geen werkende oplossing kunt vinden voor Access, dan kun je er gevoeglijk van uit gaan dat die niet bestaat. En ik moet zeggen: als hij al bestaat, dan ligt hij in de diepere krochten van het internet, want ik kan 'm ook niet vinden...

Dankje Michel.
Als je op Google kijkt zie je dat ie bestaat, het is zelfs mogelijk dit via MS Excel te doen.
Onderschat de VBA omgeving niet.
Ergste van alles is dat ik wel kan uploaden maar niet kan downloaden en tweerichtingsverkeer moet toch kunnen...
Mijns inziens, gaat het mis met het registreren van de ocx in regedit.
Ik ben redelijk ervaren in MS Access onderhand alleen ik doe iets verkeerd.
Degene die wat ervaren zijn in het registreren in reg edit zien misschien gelijk wat ik verkeerd doe.
Met het uploaden gebruik ik een andere oplossing echter had ik de ocx oplossing via Google gevonden.

Terugkomend op adviezen van anderen.
Advies prima, alleen als jij Audi rijdt, kom met een advies over Audi en nogmaals adviseer niet om je Audi te verkopen en voortaan in een BMW te gaan rijden.
Wat is hier trouwens verkeerd aan om mijn mening hierover te uiten en ik vind dat ik dan niet kortzichtig ben.
Je moet ook begrijpen wanneer je een advies geeft waar je helemaal niets aan hebt dat je een antwoord terug mag geven.
Ik heb niet beledigd alleen aangegeven dat het al vervelend is om met het probleem te zitten.
Ben nu al ruim acht uur kwijt met het oplossen en heb het nu maar geparkeerd.

Kijk ook eens op de site van ALLAPI.
Daar staan voorbeelden van FTP functies, die na wat aanpassingen prima werken. Zowel voor upload als download. Met als voordeel dat bij je geen 'verwijzing' hoeft te zetten

Haha... nou ik word wel verwent met de reacties!
Ik ga er van het weekend ermee aan de slag en als het werkt zet ik de oplossing hier neer.
Toppers bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan