JB'tje
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 mei 2004
Hallo allemaal,
weekje geleden heb ik een nieuwe PC gekocht en zelf in elkaar gezet
Deze PC!
Nu heb ik geprobeerd windows 7 64 bit te installeren, echter gaf dit met de CD rom speler veel problemen. Elke keer als alles geladen was, kreeg ik een Blue Screen Of Death (BSOD). Na het verwijderen van 1 van de geheugenmodules, is het me gelukt de installatie te voltooien. Ook ben ik in staat geweest een keer windows helemaal op te starten. Na het toevoegen van de 2e geheugenmodule kreeg ik weer problemen...
Omdat ik dacht dat het aan de 64 bit versie lag, heb ik de 32 bit versie (per ongeluk) geinstalleerd. hierbij ging het installeren (met 4 GB in de slots) zonder problemen. Ook het opstarten is me enkele malen gelukt zonder problemen.
Gezien ik geen fouten kon vinden, heb ik een andere 64 bit versie geinstalleerd die tijdens de installatie geen problemen gaf (via USB gedaan, cd = traag). Daarna opnieuw opgestart en weer de BSOD...
Ik heb memtest86 gedraait (20 minuten!) en alle tests één keer uitgevoerd. Daarbij is er GEEN error opgetreden.
Gezien ik nog steeds niet win 7 kan opstarten, heb ik memtest nogmaals laten draaien:
In 17 seconde zit ik al op 23040 fouten (dat kan NIET goed zijn!)
Nog wat feitjes:
Memtest zegt dat het RAM op 532 MHz draait (zou 1333 MHz moeten zijn!)
Bios zegt dat memory 1.536 volt krijgt, op de site staat dat het 1.65 volt moet krijgen!
in de bios staat ingesteld:
Wie o wie kan mij helpen?
M.v.g.
Jeffrey
p.s. Modules zitten in 1e en 3e slot, zoals het boekje zegt dat het hoort...
weekje geleden heb ik een nieuwe PC gekocht en zelf in elkaar gezet
Deze PC!
Nu heb ik geprobeerd windows 7 64 bit te installeren, echter gaf dit met de CD rom speler veel problemen. Elke keer als alles geladen was, kreeg ik een Blue Screen Of Death (BSOD). Na het verwijderen van 1 van de geheugenmodules, is het me gelukt de installatie te voltooien. Ook ben ik in staat geweest een keer windows helemaal op te starten. Na het toevoegen van de 2e geheugenmodule kreeg ik weer problemen...
Omdat ik dacht dat het aan de 64 bit versie lag, heb ik de 32 bit versie (per ongeluk) geinstalleerd. hierbij ging het installeren (met 4 GB in de slots) zonder problemen. Ook het opstarten is me enkele malen gelukt zonder problemen.
Gezien ik geen fouten kon vinden, heb ik een andere 64 bit versie geinstalleerd die tijdens de installatie geen problemen gaf (via USB gedaan, cd = traag). Daarna opnieuw opgestart en weer de BSOD...
Ik heb memtest86 gedraait (20 minuten!) en alle tests één keer uitgevoerd. Daarbij is er GEEN error opgetreden.
Gezien ik nog steeds niet win 7 kan opstarten, heb ik memtest nogmaals laten draaien:
In 17 seconde zit ik al op 23040 fouten (dat kan NIET goed zijn!)
Nog wat feitjes:
Memtest zegt dat het RAM op 532 MHz draait (zou 1333 MHz moeten zijn!)
Bios zegt dat memory 1.536 volt krijgt, op de site staat dat het 1.65 volt moet krijgen!
in de bios staat ingesteld:
Code:
Naam: [B]ingesteld[/B] [Mogelijke opties]
[I]Niet in te stellen: Waarde ingestelds (maar niet te wijzigen)[/I]
System memory Multiplier (SPD): [B]Auto[/B] [auto, 6.0, 8.0, 10.0, 12.0]
[I]Memory Frequenty(Mhz) 1066: 1066[/I]
Performance Enhance: [B]Turbo[/B] [Standard, Turbo, Extreme]
DRAM Timing Selectable (SPD): [B]Auto[/B] [Auto, Quick, Expert]
[I]Profile DDR Voltage: 1.5V[/I]
[I]Profile QPI Voltage: 1.1 V[/I]
[I]X Channel Interleaving: 6 Auto[/I]
[I]Rank Interleaving 4 Auto[/I]
Bij "Channel A Timing Settings" staat "Round Trip Latency = 53"
terwijl dit bij B "55" is, voor de rest is het hetzelfde (en niet in te stellen)
Wie o wie kan mij helpen?
M.v.g.
Jeffrey
p.s. Modules zitten in 1e en 3e slot, zoals het boekje zegt dat het hoort...