OCZ RAM instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Omdat @Azerty weet hoe het bios correct in te stellen.....

Kwestie van ervaring; zoals jij nu zit te modderen heb ik minstens zo vaak gedaan.....'n jaar of 10 geleden !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Omdat @Azerty weet hoe het bios correct in te stellen.....

Kwestie van ervaring; zoals jij nu zit te modderen heb ik minstens zo vaak gedaan.....'n jaar of 10 geleden !

Greetz,

Harry.

ja lol, dat mag ik hopen dat ze het weten :) ander zou het een beetje vreemd zijn dat zij zeggen dat het werkt, maar het niet werkt bij hen...

Hoe dan ook... ik heb niets aan het bios veranderd nadat ik deze terugkreeg van azerty, de test gedraait met mijn hardware en ik kreeg errors......

het enige verschil:
andere voeding -> 500 Wat lijkt me meer dan voldoende als je alleen een memtest doet...
andere CPU -> zou hier het probleem kunnen liggen? (Azerty: I5 750 / Ik: i7-860)

Kan ik "tRAS = 24" zonder problemen hoger zetten??? (wat het ook moge zijn)

Laatst bewerkt:
Hoi !

CPU kan geen verschil maken....

Bij het geheugen alles op automatisch laten staan, niet op manual (tenzij je expert bent in memory-settings).

Hier enige uitleg: http://www.techpowerup.com/printarticle.php?id=131

Alleen VDimm veranderen......zolang de koelers van het geheugen niet gloeiend heet aanvoelen kan dat geen kwaad.

Greetz,

Harry.

aaaahggg ik word helemaal gek :|

naar mijn mening zou de CPU ook niets uit mogen maken.... Net helpdesk gebeld en uitkomst: stuur maar weer op voor RMA, waarschijnlijk ligt het aan de CPU....

ik ga nog wat klooien denk ik :| -> dus alles op auto, voltage op 1.64.... eens zien of het om wat voor een reden dan ook, dan opeens wel werkt...

1333MHz + CAS: 7-7-7-24 -> Errors
1333MHz + CAS: 9-9-9-24 -> Errors
1333MHz + CAS: AUTO -> Errors

800MHz + CAS: 6-6-6-16 -> Errors
800MHz + CAS: 9-9-9-24 -> Errors
800MHz + CAS: AUTO -> Errors

Wel elke keer 1.648 Volt btw!

Tijd om de CPU er opnieuw in te stoppen.....

JB

Edit: Beide modules erin, geen errors!!!!!
Na de hele PC weer uit elkaar gehaald te hebben en zelfs de CPU opnieuw erin gezet te hebben, waren er nog steeds errors... (dus met 2 modules)
1 module in slot "1" -> geen error Zelfde module in slot 2 Weer geen errors! waar normaal wel errors optraden.
De andere module in slot 2 geplaatst, errors..... Dezelfde module in slot 1, geen errors! en nog maar een keer in slot 2 en opeens geen errors

Conclussie: ik kan geen geheugen plaatsen :p Er zal in slot 2 wel een moeilijk contactje zitten, waarvoor het nodig is met extra veel zorg het geheugen te plaatsen....
De test runt nu (ff kijken) en is bij test #7 -> GEEN ERRORS :D:D:D:D
Geheugen staat ingesteld op 7-7-7-20, met 1.64Volt

Super bedankt voor de reacties!!! ik ga de PC zo weer in de kast bouwen :) en dan eindelijk genot van hebben :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan