OCZ Vertex 3 firmware update

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesr

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hallo,

Voor mijn nieuwe ssd wou ik een firmeware update doen, omdat ik gehoord had dat ze met de oude firmware best vaak crashten. Ik draai nu op 2.06, 2.11 is de nieuwste voor mijn ssd. Nu heb de ocz technology toolbox gedownload van de ocz website en geprobeerd er nieuwe firmware op te schieten, downloaden doet hij allemaal, en er staat download geslaagd of zo iets, maar hij blijft op 2.06 staan. Zijn er nog andere methodes op er nieuwe firmware op te krijgen.
Bvd

Driver genius pro is voor drivers niet voor de firmware.

Staat de SSD in het Bios wel met ACHI enabled?

Laatst bewerkt:
De sata configuration staat op enhanced.
En daar onder staat configure sata as IDE, hier kan ik ook Raid kiezen of ACHI.
Maar als ik ga kijken bij onboard devices configuration, bij de marvell 91xx controller kan ook nog eens disabled, IDE mode of AHCI mode kiezen.
Volgens mij stuur de marvell controller de ssd aan, of behandeld de data van sata 600 poort.
Moet ik nu de sata configureren als ACHI of alleen de marvell controller.

Windows staat nog niet op de ssd dus dat is geen probleem, als ik opnieuw zou moeten installeren. Maar beide dingen moeten dus op AHCI staan, de marvell controller en hoe sata geconfigureerd moet worden?

Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf waar je de SSD op aangesloten hebt, deze moet op ACHI staan.

Op de Marvell controller waarschijnlijk dus?

Kijk eens of ie wel update/flashed als je op ACHI staat.

PS zonde als je OS niet op SSD geïnstalleerd is.:confused:

Laatst bewerkt:
Nu vind hij de ssd niet meer. Ik heb er maar even een fotootje bij gedaan met hoe ik het nu heb staan. Wat nu???
2011-08-21 16.35.17.jpg
2011-08-21 16.34.55.jpg

Hmm, en wat als je die "Enhanced" ook op ACHI zet?

komt dan wel extra venster bij in het bios, alleen ziet hij daar alleen de dvd speler en de normale hdd

Houd het voor mij helaas even op, heb geen opties meer.:( Ik heb zelf de Vertex 2 en Agillity 2 versies en kon de firmware prima laten updaten.

Oke,
maar het fimware updaten zou wel gewoon moeten kunnen via die het programmatje van ocz

Ja dat is de normale manier. Weet eerlijk gezegd niet of de oude manier ook nog kan. (Zonder toolbox)

heb nu even op sata 300 aangesloten, hij ziet hem nu gewoon weer. nog keer firmware update doen.
staat nu download firmware compleet, meer hoe je niet te doen? niet nog is wat installeren of zo iets

Nee, dacht het niet. (het is alweer even geleden voor mij). Je kunt de firmware versie zien bij de opstart van je systeem dacht ik, in een van de Bios detectie schermen. (staat achter je SSD)

Inmiddels draait hij op firmware 2.11.
Aangesloten op sata 300,
en toen nog keer ACHI aangezet, en toen is het gelukt.
Nog vraagje, als je de boel op ACHI zet, moet je dit dan alleen doen voor je ssd, of mogen je andere sata producten zoals een hdd of dvd-speler ook op ACHI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan