OCZ Vertex ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Berichten
222
hallo,
ik heb niet zo veel ervaring over de OCZ vertex harde schijf.
ik wou weten wat deze hdd inhoud en hoe het wordt aangesloten .
vertex_9.jpg
Ik las dat het een snelle leessnelheid heeft.
maar ik weet niet of deze intern wordt aangesloten of extern.

Ik gebruik nu Seagate 1,5tb 32mb cache st31500341as (C; schijf)
en WD10EARS 1tb als extern opslag. (I; schijf)
 
bron wikipedia:

Een solid state drive (SSD, of RAM-disk) is een medium om digitaal gegevens op te bewaren met behulp van niet-vluchtig geheugen zoals flash of vluchtig geheugen als bijvoorbeeld SDRAM. Deze SSD's worden voornamelijk gebruikt in computertoepassingen waar traditioneel een harde schijf gebruikt werd. Typisch aan solid state drives is dat er geen bewegende onderdelen gebruikt worden zoals ronddraaiende platters die wel in harde schijven te vinden zijn. Dankzij het ontbreken van bewegende onderdelen is de toegangstijd tot een willekeurig gegeven verwaarloosbaar klein en zullen er (weinig tot) geen mechanische fouten meer optreden.

SnelheidSSD’s zijn gekend om hun snelle toegangs- en zoektijd. Tegenwoordig hebben SSD’s een toegangstijd van amper 0,1 milliseconde. Gegevens kunnen - maakt niet uit waar ze zijn opgeslagen - altijd even snel gezocht worden. Dit komt doordat de SSD niet meer afhankelijk is van een roterende schijf zoals bij een harde schijf. Deze moest zich namelijk eerst nog bewegen naar de goede positie om een bestand te kunnen lezen. Hierdoor is de toegangstijd veel beter dan bij een harde schijf. Ook het wegschrijven van gegevens gaat veel sneller bij een SSD ten opzichte van een harde schijf. Doordat er meerdere flashgeheugenkaarten in een SSD zitten, kunnen deze elk apart data wegschrijven.