ODBC driver voor Filemaker naar MySQL in Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter Grimb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Grimb

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hi

Ik wil graag via ODBC tabellen met inhoud overzetten van Filemaker Pro 9 naar MySQL maar ik kan niet een geschikte driver vinden zodat ie in 'ODBC gegevensbronbeheer' op mijn tabblad 'stuurprogramma's' verschijnt.

Ja ik heb al zelf gezocht met Google enz maar niet iets geschikts kunnen vinden.

Ik heb iets vergelijkbaars al eens met MS Acces gedaan dus ik weet dat het moet kunnen.

Heeft iemand een link of tip voor me?

thx

grt I.

Als ik in Google zoek op odbc filemaker
dan vind ik zelfs op de website van Filemaker zelf van alles en nog wat over odbc koppelingen. Sterker nog: Filemaker gebruikt zelf ODBC.

Misschien is deze link nog het meest direct aansluitend op je vraag.
Verder zou je (bijv.) ook hier kunnen kijken.

PS: Ik ga ervan uit dat versie 9 een Pro versie is (zo uit mijn geheugen m.b.t. een klant die zelf ook recent geupgrade heeft naar versie 9 / 10).

Hopelijk kom je ermee uit.

Succes,

Tijs.

hi Tijs

Bedankt voor je reactie.

Beide sites had ik al gevonden en bestudeerd. Echter ik kwam/kom er niet uit, vandaar mijn post. Volgens mij moet ik voor zowel MySQL een driver hebben als voor Filemaker en beide in dat ODBC gegevensbronnen venster hebben. Dat laatste is voor Filemaker nog niet het geval. Ook via configureren (een knop in dat scherm) kan ik, de evt reeds aanwezige, Filemaker drives niet vinden...

grt i.

inmiddels het ik http://filemaker.custhelp.com/cgi-bin/filemaker.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6475&p_created=1180714527&p_sid=pi8uKnEj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NTMsNTMmcF9wcm9kcz04NjQmcF9jYXRzPSZwX3B2PTEuODY0JnBfY3Y9JnBfcHNfYW5zX3VwZGF0ZWQ9JnBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9T0RCQyBkcml2ZXI*&p_li=&p_topview=1 gevonden. Maar dat helpt ook nog niet veel verder omdat ik dat file niet heb.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je even wat laten zien en wat meer vertellen:
1. Welk besturingssysteem draai je en heb je inderdaad (een Pro versie van) Filemaker client op je pc staan?
2. Wat zie je wel als ODBC bron? Misschien een paar schermafdrukken erbij zou wat meer helderheid verschaffen en ook hoe je met de 'configuratie' van ODBC koppeling begonnen bent (gebruikte opdrachtregel of Configuratiescherm-item etc.).

Ik krijg de indruk dat de genoemde Sequelink ODBC driver van de installatie-software van Filemaker zelf vandaan moet worden gehaald. Kijk dus zeker daar (als je dat nog niet gedaan had). Als ik je link goed bestudeer zou er een map xDBC moeten zijn op de installatie-cd('s) van Filemaker, dus misschien zoekt dat wat makkelijker.
Daarnaast zou je hier kunnen kijken of je een 15-dagen ODBC driver kunt downloaden die je kunt gebruiken bij je instructie.
Hier kun je dan handleidingen downloaden die je mogelijk erbij kunnen helpen.

Overigens hebben wij vanuit het bedrijf geen slechte ervaring met de support van Filemaker, dus mogelijk kun je hun (bijv. via je Filemaker-leverancier) bereiken met je vragen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi Tijs

Idd gebeld met support en zeer goed geholpen. Ik moet en ga de bestanden van de installatie cd halen. (zoals beschreven in de al gevonden pagina's)
En omdat het een hybride cd is moet dat met dezelfde soort machine (ik liet het me via yousendit toezenden maar dat was eraf gehaald met een Mac, ik heb Windows Vista, je ziet alleen de voor jouw systeem relevante bestanden, dus had ik niet de goede mappen).

Enfin, zogauw ik het goede bestand heb ga ik verder proberen en meldt me misschien wel weer hier.

Vooralsnog zeer bedankt voor het meedenken.

grt I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan