• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ODBC fout op userlogin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Ik maak op mijn werk gebruik van overzichten in Excel die ik via een odbc koppeling uit onze SQL database haal.

Nu heb ik een odbc koppeling gemaakt van het type system in onze citrix omgeving.
Hierin geeft ik aan dat er gebruikt moet worden gemaakt van een vaste loginnaam met bijbehorend wachtwoord voor de SQL server (dus geen windows authenticatie)
In Excel maak ik de koppeling met SQL via deze odbc koppeling.
Vervolgens geef ik in de eigenschappen van de verbinding aan dat het wachtwoord moet worden opgeslagen (zodat men bij het verversen niet steeds het wachtwoord moet invullen).
Verificatie-instellingen zet ik op geen.

De connection string ziet er in de koppeling als volgt uit:
<odc:ConnectionString>DSN=ABC;Description=ABC;UID=XXXXX;PWD=XXXXX;APP=Microsoft Office 2013;WSID=ABC-A02;DATABASE=DATA123</odc:ConnectionString>

Toch heb ik een gebruiker waarbij excel/odbc continu met SQL wil connecten op basis van zijn windows-logon, terwijl toch hard is ingegeven dat er met een vaste loginnaam en wachtwoord verbinding moet worden gemaakt.
Hij krijgt dan een pop-up waarin 'vertrouwde verbinding gebruiken' is aangevinkt.
Vink je deze vervolgens uit en je voort het wachtwoord in behorend bij de inlognaam uit de connection string dan gaat het goed.

Heeft iemand enig idee waar dit door komt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan