• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ODBC koppeling van Excel bestand maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennislp

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo,

voor een bepaald programma moet ik een ODBC koppeling importeren,

Ze zeggen dat dit een excel bestand is.

Maar hoe maak ik nou van dat Excel bestand een ODBC koppeling?

Of zeg ik nu iets dat helemaal niet kan?

Mvg,
Dennis
(1é post/vraag :D)

Ziet er zeer netjes uit :thumb:

K zal t zo snel mogelijk is ff goed gaan bestuderen :)
Alvast bedankt :)

Het bestand Noordenwind.mdb dat je op een moment nodig hebt staat niet er bij mij tussen :(

Kan iemand dit bestand hiero neer zetten?

Mvg,
Dennis

Bij de installatie van office kun je aangeven of voorbeelddatabases moeten worden geinstalleerd.
ga naar Configuratiescherm, programma wijzigen, selecteer Access en geavanceerd en zet vervolgens een vinkje bij Voorbeelddatabases.

Groeten,

M.

bedankt :thumb:

Sorry dat ik er zoveel moeite mee heb..

Maar als ik die selecteer krijg ik niet die kolomen enz die wel in het word bestand zijn vermeld..

Hoe komt dat nou weer :o (Ik kan ze niet uitkiezen)
Sorry.. dat ik zo veel vragen stel :p

Laatst bewerkt:
Mag ik trouwens vragen waarom je Noordenwind gebruikt?
De uitleg die ik heb gegeven, geeft aan hoe je ODBC-koppeling tot stand moet brengen. Als voorbeeld leg ik een koppeling vanuit excel naar de database Noordenwind.
Ik neem niet aan dat dit de database is waaruit je gegevens wilt putten.
Als je voor een bepaald programma zoals je schrijft, een koppeling tot stand moet brengen dien je wel te weten met welke database (excel, access of anderzins) dit is. Vervolgens ga je met die database een verbinding tot stand brengen.

Groeten,

M.

Ik doe het daarmee nu ff om t te snappen want ik snap er totaal niks van,

Ik doe het voor het programma T.H.U.I.S.

Maar dan kijk ik nog wel even verder eventueel. K ben teminste druk bezig met uitvinden hoe het werkt, ben teminste al iets verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan