OE 6 en s/mime (digitale handtekening)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasmit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Berichten
3
Hallo,

In outlook express doet zich een probleem voor met digitale handtekeningen. Ik krijg nl. de melding dat OE een s/mime bericht niet kan openen.

Ik heb geprobeerd of dit aan de sterkte van het certificaat kan liggen (128 bits en alle lagere varianten heb ik geprobeerd), maar dat blijkt geen effect te sorteren.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Rolf Smit
 
Hoe en waarom gebruik je een digitale handtekening?
En hoe heb je die digitale handtekening aangemaak?

De groeten,
Mark
 
Het gaat niet om het verzenden, het gaat om het
ontvangen van een digitaal ondertekende e-mail.

Maar in dit geval gaat het om een digitale handtekening die verkregen is bij thawte.com. Dit is een OFFICIEEL digitaal certificaat, allen bedoeld voor e-mail verkeer.

Hiermee kunnen mails op 2 manieren beschermd worden: electronisch ondertekenen (het oude lakzegel) en versleutelen (zie ook PGP).

Hier gaat het om een digitaal ondertekende mail. Die door iemand is vertuurd en waar OE6 van zegt dat deze de bijlage (het originele mailbericht) niet kan openen omdat het een type s/mime niet herkent. Volgens alle documentatie moet OE dit echer wel gewoon kunnen lezen!

Op andere machines kunnen dezelfde berichten gewoon gelezen worden in OE.
 
Ik heb nog steeds geen oplossing voor dit probleem.
Inmiddels heeft iemand mij in de richting van de 'root certificates' gestuurd (de certificaten die in IE onder content zijn te vinden).
Maar ik heb daar nog steeds niets mee kunnen oplossen.
Is er niemand die mij kan helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan