OE 6 SP1. Bijlage niet toegankelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

501camel

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Sommige E-mails met bijlage die ik ontvang, hebben het probleem, dat de bijlage ontoegankelijk is gemaakt door OE.
Nu wordt er in het forum gezegd: "In Outlook Express, Extra/Opties, tabblad Beveiliging en haal daar vinkje weg bij Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan".

Maar..... Het vinkje kan niet weggehaald worden! Alles is donkergrijs/niet selecteerbaar. Wat moet ik doen om toch toegang te krijgen tot mijn bijlagen en/of 'het vinkje'?

probleem.jpg

Alvast bedankt,

Remco Jager

W98SE, IE6.0 SP1, OE6.0 SP1, NortonInternetSecurity 2004, NortonSystemWorks 2004.

je moet zone met website aan toetsen, dan kan je wel het vinkje aan aanpassen

Geplaatst door humpe
je moet zone met website aan toetsen, dan kan je wel het vinkje aan aanpassen
Maakt bij mij niets uit welke van de twee ik kies; bij allebei is die optie beschikbaar.
Geplaatst door 501camel
Maar..... Het vinkje kan niet weggehaald worden! Alles is donkergrijs/niet selecteerbaar. Wat moet ik doen om toch toegang te krijgen tot mijn bijlagen en/of 'het vinkje'?
Ga eens na of dit door een ander programma (bijvoorbeeld je virusscanner) onbeschikbaar is gemaakt.
Doe anders eens een online virusscan.

outlook_express.jpg

Guus.

Internet zone moet. uit.
zone met website moet. aan.
waarschuwen als andere. aan.
Opslaan of openern moet. aan.

en wel toepassen, veel succes.

Laatst bewerkt:
Er bevonden zich geen virussen op mijn computer (Geweldig trouwens, die online Panda ActiveScan!). Ook als ik mijn Firewall en Virusscanner uitschakel, heb ik nog geen toegang tot het beruchte 'vinkje'.

Ook als ik 'Internet zone' uit zet en 'Zone met website' aan, heb ik geen toegang.

Is er een gezamelijke 'veiligheid' ingesteld nu WindowsUpdate Internet Explorer 6 en Outlook Express 6 heeft geupdate naar SP1?

Ook in IE6 heb ik verschillende instellingen voor beveiliging geprobeerd, maar dit schijnt niet echt invloed te hebben op mijn OE6. Nog suggesties waar ik eventueel nog moet zoeken?

Alvast bedankt,

Remco Jager

W98SE, IE6.0 SP1, OE6.0 SP1, NortonInternetSecurity 2004, NortonSystemWorks 2004.

Geplaatst door 501camel
Is er een gezamelijke 'veiligheid' ingesteld nu WindowsUpdate Internet Explorer 6 en Outlook Express 6 heeft geupdate naar SP1?

Nog suggesties waar ik eventueel nog moet zoeken?
Ik gebruik ook win 98 met dezelfde updates, maar zoals je ziet is de optie bij mij gewoon toegankelijk.
Probeer het volgende eens:
Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op Ok.
De Register Editor opent.
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Mail
(GUID is die hele lange code)
Klik in het rechter venster met je rechter muisknop op Safe Attachments
Klik op Wijzigen en vul de waarde 0 in.
Sluit de Register Editor.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Mail

Klik in het rechter venster met je rechter muisknop op Safe Attachments

De sleutel Save Attachments is niet aanwezig. Is het verstandig om de sleutel handmatig toe te voegen of zijn er dan kans op problemen?

Remco

PS. Is het Safe of Save? (Geen van beide bestaat bij mij...)

Laatst bewerkt:
Dat kan heel goed. Alleen moet het geen sleutel zijn, maar een waarde.
Klik met je rechter muisknop op een lege plek in het rechter venster. Klik op Nieuw > DWORD-waarde.
Geef de waarde de naam Safe Attachments. Met een F dus.
Hij zal standaard de waarde 0 hebben, wat dus wil zeggen geen vinkje in het betreffende vakje.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Guus, maar helaas is het nog steeds aangevinkt en ontoegankelijk. Ik weet niet of het nodig is, maar ik heb m'n pc ook opnieuw opgestart. De waarde is nu wel aanwezig in het register, maar schijnt geen uitwerking te hebben op OE.

Ik begrijp er niets van. Ook in de HELP-functie van Outlook Express staat niets over het activeren van deze optie.

Remco

Laatst bewerkt:
Ik kan niets anders meer bedenken dan Outlook Express te verwijderen en opnieuw te installeren.
Vergeet niet om van tevoren alles uit de map C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express even te kopiëren naar een andere plek of cd-rom.
Na installatie weer terugzetten en je hebt al je mail en mappen weer op de juiste plaats.

Guus.

Bedankt! Ik zal eens een poging doen. Als het gelukt is, hoor je het (ehm... als het mislukt is ook!?) :thumb:

Remco

De her-installatie heeft gewerkt! Ik heb mijn huidige register, vergeleken met de oude (via Norton Registry Editor). Er blijkt nu een wijziging te zitten in HKEY_LOCAL_MACHINE Software\Microsoft\Outlook Express. De waarde BlockExeAttachments is nu 0.

Bedankt voor de tip(s)!:thumb:

Groeten van een zeer blije Remco :D

Had het dus toch met Norton te maken. Ik had tijdens mijn speurtocht ook wel op die plek in het register gekeken, maar ik gebruik AVG en ZoneAlarm, dus die waarde BlockExeAttachments heb ik niet.
Enfin, het probleem is opgelost en mocht het zich weer voordoen, dan weet je wat je moet doen.:thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan