OE als WEBmail??

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Goedemorgen Forum lezers,

Vraagje:Kan je de mail uit Outlook express op een andere pc via WEBmail lezen/versturen? Klopt het dan dat je bv FreePOP daarvoor moet gebruiken??
(Dus de mail synchrom laten lopen op twee pc kan je hiermee oplossen)
Alvast bedankt en als je nog andere tips hebt graag.

mvg

Als je je email eenmaal op een pc binnenhaalt, staat het niet meer op de server van je provider.
Behalve bij hotmail en gmail.
Het zou alleen kunnen als je op 1 van de 2 machines het vinkje plaatst:
extra> accounts> email> klik op je account> Geavanceerd> "een kopie op de server achterlaten".
Daarna eventueel de bijhorende onderstaande opties.

Oke' vinkje plaatsen dus..
maar wat is dan het webmail adress om je OE te zien.
Oja, moest er nu nog iets met Freepop gebeuren?(zie vehaal bovenaan in dit Forum)
Alvast bedankt
mvg

Freepop ken ik niet.
Webadres? Nee, gewoon je pop3 en smtp gegevens + gebr naam en wachtwoord wat je nu ook gebruikt in je account gegevens van o.e.
Die gegevens heb je ook op papier van je provider.

Maar heeft jou provider geen webmail? Dus inloggen op hun homepage en daar je email online bekijken?
Dan blijft het op de server.
Alleen verzonden mails blijven daar achter, en krijg je niet op je pc.

Laatst bewerkt:
FreePOP ken ik ook niet. Zoals Paul al zei, de enige manier om te 'synchroniseren' is als je provider webmail heeft. Je download de mail maar laat via dat vinkje de mail op de server staan, die je vervolgens altijd via de webmail van de provider kunt benaderen. Andersom werkt niet, je kunt niet mail die al in outlook express staat ook nog eens bekijken via een of andere webmail. Je download naar OE, maar laat de mail staan voor later.

Oke',Mijn Provider is Compuserve en die heeft webmail, maar die instelling moet toch ingesteld worden op de pc waar OE op draait? En die pop3 en smtp gegevens wat zou dat zijn van Compuserve? En die mail blijft dan allemaal synchrom dan?
Dit allemaal voor een oplossing bij 1pc beneden met OE en 1 pc boven met OUTLook2007 wat synchrom zou moet lopen.Maar dit schijnt niet te kunnen. Dus er zijn verschillende opties mogelijk en dit is er een misschien.
mvg

Indien je provider iMAP ondersteunt. Dan zou het precies zo kunnen zoals jij het wil.
Met iMAP blijven de berichten op de server staan en laat OE of Outlook je de berichten zien die erop staan. Op alle PC's hetzelfde.
Verwijder je dan een bericht, dan wordt het ook op de server verwijderd echter er wordt nooit wat naar de PC zelf binnengehaald.

Uitleg over iMAP: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol

Dhr.Verhoog
vraagje:je kunt toch wel de mail die al in outlook express staat bekijken als je dat via de webmail van je eigen provider doet?(ga geen ander webmailprovider gebruiken)
Maar als je dus via webmail een bericht verzend zie je dat niet terug in OE.(als ik het goed begrijp) Het gaat er mij om dat er op 2 plekken de mail synchrom blijft.
mvg

Laatst bewerkt:
Misschien is SyncPST an iets voor jou

Werkt niet met outlook express. maar als je op beide machines de outlook van Office gebruikt kun je die over het netwerk gelijk houden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan