OE beveiligen met wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

groetnoetwinzem

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Hallo,

Ik weet natuurlijk dat ik het binnenhalen van emails kan voorkomen door mijn wachtwoord niet te onthouden, maar in outlook express heb ik al vele mails staan die ik wil bewaren. Als bv. een van mijn kinderen OE start, en geen nieuwe mail binnenhaalt kunnen ze toch de mails lezen die ik in een eerder stadium al bewaard heb.
Kan ik het programma zelf ook beveiligen met een wachtwoord? Dus voordat het programma start dat je al een wachtwoord moet opgeven?

Groetnoetwinzem

Nu is het lang geleden dat ik outlook express heb gebruikt maar je zou natuurlijk ook kunnen denken aan een eigen account voor de kinderen. (2000/XP/vista/7)

- Geeft als voordeel dat ze jou account met rust laten. (beveiligen met wachtwoord)
- Ze hebben zelf de mogelijkheden voor het gebruik van outlook express.
- Je kunt ze beperken in hun rechten (niet nodig maar het kan wel)
- Je geeft ze het gevoel van privacy (controleren is gewoon mogelijk maar ze hebben een stukje van zichzelf)

ik heb gewoon voor dochter een laptop gekocht zo blijf ze van de mijne af
inlog met wachtwoord vind ik nu eenmaal vervelend

Die eigen laptop is een goed idee :) ...... als ik de financiële middelen had om voor twee dochters een laptop aan te schaffen. Ik heb toch het vermoeden dat het beveiligen van OE een goedkoper alternatief is :) Maar toch bedankt voor het meedenken.

Die andere.. ja daar had ik ook al over nagedacht, misschien is dat toch wel een goed idee om met accounts te gaan werken in XP. Zal er nog even serieus over nadenken.

Ik heb nu eerst even dat childcontrol aangezet maar het nadeel daarvan vind ik dan wel weer dat het programma nog niet beschermd is als ik na afsluiten zelf vergeet om de childcontrol weer aan te zetten. Ik moet nu twee keer een wachtwoord ingeven als ik OE wil starten (dat is natuurlijk geen probleem) maar als ik klaar ben met OE moet ik opnieuw childcontrol aanzetten en nogmaals twee maal mijn wachtwoord ingeven, anders blijft de blokkering opgeheven..... en dat vind ik niet helemaal logisch en ook niet echt handig....

Maaar... t is al beter dan het was. Ik blijf het jammer vinden dat het programma zelf niet simpel te beveiligen is met een wachtwoord.....

Dank allemaal...

wat child control betreft
het heeft een sneltoets om actief/niet actief te maken
standaard staat het op ctrl-f1 +1 maal wachtwoord

ik gebruik het bij dochter alleen in examen periode om netlog,msn,facebook te blokken

je kan natuurlijk andere acound aanmaken ,maar dan moet je als windows opstart ook wachtwoord intikken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan