OE en MO naast elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Zit al een hele tijd met het volgende probleem. Gebruik Outlook express als email programma. Gebruik Microsoft Outlook als agenda.
Iedere keer als MO een keer opstart is dat ook meteen het standaard emailprogramma. Dus als ik vanaf internet een mailtje wil versturen, start MO op... Maar ik wil dan dat OE opstart... En dan verander ik dat wel in OE zodat het voor dat moment opgelost is, maar zodra ik MO weer een keer gebruik is het weer omgezet.. Ook al heb ik aangegeven dat MO niet het standaard emailprogramma moet zijn..
Wie zou weten wat ik kan veranderen waardoor het voor eens en voor altijd gewijzigd is en dat ik het niet iedere keer na gebruik van MO moet wijzigen???
 
Ga naar internet explorer. Klik op extra/internet opties en dan op het tabblad programma's. Daar kan je aangeven welk programma waarvoor gebruikt kan worden.
 
verandert

Maar dat verandert automatisch zodra ik MO een keer opstart.. en ik zoek een manier waarop dat gewoon vast staat en niet meer automatisch verandert...
 
Outlook hoort bij het opstarten te vragen of je het als standaard programma wilt instellen. Heb je die schermpjes soms onderdrukt?
 
Dat verandert in de eigenschappen van internet explorer? Dan is een van de programma's ingesteld als het standaard email programma.

Ga in outlook express naar extra/opties en klik op het tabblad algemeen. Onderaan staan knoppen waarmee je de standaard programma's kunt instellen.
 
ja

Ja.. dat heb ik uitgezet.. werd er gek van dat ie dat iedere keer vroeg.. Ging er van uit dat ie dan ook niet meer zou veranderen.. maar dat blijkt niet zo te zijn.. kun je dat evt ook weer ergens aanzetten? Zou toch automatisch hetzelfde moeten blijven zoals je het afsluit..
 
gek he

Hanmat: dat heb ik ingesteld.. en bij MO heb ik uitgevinkt dat ie het standaard email programma moet zijn.. en toch verandert dat automatisch zodra MO opgestart wordt.. heel vreemd, maar wel waar..
 
Bijzonder vreemd, inderdaad. Mischien dat er dan iets in het register vastzit, maar dat verhelp je natuurlijk niet zomaar.

Je kunt eventueel proberen om outlook opnieuw te installeren? Geen lekkere optie, maaar als je graag van het programma af wilt...

Draai na het verwijderen van office wel even eraser, zodat je alle officesleutels uit het register verwijdert.
 
tja

Dat heb ik ook al geprobeerd.. maar dat lost ook niets op.. behalve dat je de optie terug krijgt om op nee te klikken als MO vraagt of het het standaard emailprogramma moet worden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan