OE (ook al! )

Status
Niet open voor verdere reacties.

aguila

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2000
goedenavond allemaal.
ik heb me een nieuwe pc aangeschaft en wilde de mappen van OE van de oude pc naar de nieuwe overzetten. wellicht heb ik wat verkeerd gedaan want op een gegeven moment waren alle mappen leeg!! niet zo heel erg, alhoewel...
nu in de nieuwe pc heb ik opeens problemen met het openen van OE.
bij openen komt steeds een irritant windowtje:
geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op voor de volgende server.

dat doe ik trouw maar er verschijnt dan onder in de taakbalk het gele gevaarsdriehoekje (fout)!!
als ik vervolgens eens probeer om de knop ontvangen/verzenden aan te klicken verschijnt het volgend venster:

Kan de host mail.chello niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'mail.chello', Server: 'mail.chello', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

ik heb diverse malen de in te voeren gegevens nagelopen maar kan niets fouts vinden.
heb ook systeemherstel toegepast maar helaas.
wat doe ik fout??
groeten,
ad

Kijk even hier voor de juiste instellingen van je e-mail account.

Gevoelsmatig kloppen je instellingen van de server niet (meer), dus kijk even na of je met bovenstaande informatie je instellingen kunt corrigeren naar de juiste.

Overigens lijken als server mail.chello.nl voor het versturen van mail en weer mail.chello.nl voor het ophalen van mail ook nog in werking.

Kijk maar of je het met bovenstaande informatie in orde kunt krijgen.

Succes,

Tijs.

hallo tijs,
ik heb letterlijk jouw adviezen opgevolgd en inderdaad bleek ik bij de POP3 inderdaad "pop3"te hebben weggelaten. dus is het probleem al weer (snel) opgelost.
heb je trouwens ook nog een idee hoe ik mijn kwijtgeraakte inhoud van de mappen in oe van de oude pc evt weer kan terugkrijgen en overzetten naar de nieuwe? ik keek net even in de mailbox van onze spaanse provider en wat schetst mijn verbazing dat ik daar de gehele inhoud van "postvak in" , aantrof. die zou ik denk ik wel stuk voor stuk kunnen terugzenden maar waar de rest gebleven is?
hartelijk bedankt hoor.
vr, groeten,
ad

Laatst bewerkt:
Probeer eens het volgende:
Sluit Outlook Express
Kopieer de hele inhoud van de OE-map van de oude pc, dus inclusief het bestand folders.dbx even op een aparte map, bijv. C:\Mailbackup

Start Outlook Express, doe daar:
Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook Express 6 -> kies: e-Mail uit een OE6 archief-map importeren -> Bladeren naar C:\Mailbackup -> Volg de instructies.

Ben benieuwd of je dan alles weer terughebt?

Tijs.

dag tijs,
dat was weer snel gereageerd van je. fantastisch.
maar ik ga nu eerst even een tijdje naar mijn mandje, dat heb je met die aow'ers hè?
morgen ga ik er eens goed voor zitten en je hoort ongetwijfeld van me. groeten,
ad

ha tijs,
ja die zondag gaat toch snel voorbij. heb je aanbevelingen gelezen maar ik vrees dat ik de inhoud van allemappen in OE op de oude pc kwijt ben. gister nog eens alles weer aangesloten zodat ik hem aan kon zetten en heb toen gezien dat alle mappen leeg zijn. gelukkig heb ik die van de inkomende post terug gevonden in de inbox van de spaanse provider die we gebruiken als we daar in spanje zijn. vreemd is dat hè?
nou de rest ben ik dan maar kwijt. is ook geen levensbedreigende situatie. dus mag je wat mij betreft de topic sluiten onder dankzegging voor je vlotte hulp.
groeten,
ad

dag tijs,
het hoofdstuk is blijkbaar toch nog niet uit.
bij het nazien van de door mij op een externe hd geplaatste bestanden kwam ik zowaar alle vermistte mappen tegen zij het in DBX-bestanden. ik ben nu bezig om ze over te zetten op een memorystick. kan ik dan vervolgens zoals jij aangaf naar OE gaan en daar rechtsklikken op de mappen en importeren van, in dit geval de h:schijf?
weer benieuwd!
gr.
ad

Ja, importeren vanaf memory-stick kan ook. Blader dan naar de map met veiliggestelde bestanden op de memory-stick ipv. C:\Mailbackup.

Succes,

Tijs.

wel tijs,
volgens mij kunnen we nu echt afsluiten want alles is goed gekomen naar jouw adviezen. geweldig!!
heel erg bedank en ik hoop dat andere hulpzoekers hier ook hun antwoord hebben gevonden.
groeten,
ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan