OE reageert traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
OE reageert traag bij het openen van nieuwe email en bij het openen van de toegekomen emails. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Heb je onlangs iets met MSN gedaan? Verwijderd, uitgeschakeld of iets anders? Outlook express is gekoppeld aan MSN. Als je iets aan dat laatste verandert kan OE zeeeeeeeeer traag worden.

Zo ja, dan is er een oplossing die ik je dan wel geef.

Laatst bewerkt:
Ik heb geloof ik, MSN uitgeschakeld, misschien dat daar de oorzaak ligt. Dank u.

Doe dan het volgende (heb ik gekopieerd uit een ander topic)

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument.
Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin.

Sla op als Msn.reg:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002

Dubbelklik erop, en laat de inhoud van dit *.reg-filetje in je register invoeren.

Start eventueel even opnieuw op.

Nu moet het sneller worden.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dit niet helemaal, heb ook MSN uitgeschakeld in OE en geblokkeerd in Norton (overigens niet in msconfig, dat geeft wel probs heb ik ergens gelezen) maar heb nergens last van...hoe kan OE door een uitgeschakelde MSN dan bij JohnyBoy vertraging geven?

MSN is standaard gekoppeld aan outlook express.
Deze oplossing hierboven heeft al bij veel mensen op het forum geholpen. Is de oplossing van Ton (kleinkramer). Als je msn uitschakelt, blijft outlook express tochn nog zoeken naar msn. Dus als je die op bovenstaande manier loskoppelt, start hij gewoon weer snel op.

Met andere woorden, ik heb gewoon mazzel dat ik daar geen last van heb?!

Ik lees dat je OE hebt geblokkeerd. Dat zal ook schelen.
OE is alleen traag als je msn uitschakelt, andere programma's niet.

Ik het het tekstbestand aangemaakt en de pc heropgestart. Hopelijk werkt alles nu vlugger dan voorheen.
Iedereen bedankt !!!

Heb je er een regfile van gemaakt, en in het register laten veranderen zoals ik aangegeven had? (msn.reg) Anders werkt het niet. Verschil merk je direct.

Inderdaad, ik heb er een regfile van gemaakt en de pc heeft de instellingen aangepast en terug opgestart. Ik heb de indruk dat alles nu vlugger verloopt. Ik zal het enkele dagen nauw in de gaten houden en dan nogmaals verslag uitbrengen, maar voorlopig ziet het er goed uit. Thanks !!

Hum!
Ik heb bovenstaande operatie uitgevoerd, maar mijn OE is nog steeds traag met het openen van e-mails en het openen van een nieuwe e-mail.

Dit is alleen als OE traag is als je iets met MSN hebt gedaan (bv uitgeschakeld). Als je dat niet hebt gedaan is er wat anders aan de hand. Bv Spyware.

Herstel!
****a! Er is toch verbetering: e-mails worden nu onmiddellijk geopend. En ik had nog iets hinderlijks: Ik moest altijd tweemaal op verzenden/ontvangen klikken -na de eerste keer bleef ie hangen en moest ik stoppen/verbergen. Dit is verholpen! Leve Helpmij!
Alleen Nieuw Bericht doet er nog lang over.

Ps. Hahaha. Het woord h o e r a! mag niet van Helpmij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan