OE6 e-mails wel ontvangen niet verzenden

• Onderwerp starter Onderwerp starter htw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htw

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Wie oh Wie kan mij vertellen waarom ik wel e mail kan ontvangen maar niet kan versturen. Ik werk met OE 6 onder XP Prof via de Casema Kabel en Draytec router

Dit is de message:

...............Server: 'smtp.freeler.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 553, Error Number: 0x800CCC79

Je moet je mail versturen via Casema als je daar ingelogd bent.

Ik zit op Chello en kon van de week ook geen mail versturen, waarschijnlijk een storing bij hun.
Je hebt casema en wilt mail via Freeler versturen, heb je bij de SMTP-server die van casema ingevuld?

De meeste providers laten niet toe dat je mail verstuurt via hun mailserver als je daar niet bij bent ingelogd.
Gratis providers (altijd inbelproviders) vinden het nooit goed. Want daar halen ze hun kosten er niet mee uit.

Handigste is om je instelling te wijzigen naar de smtp server van Casema, voor het verzenden van mail. Je kan nog steeds je oude adres als retouradres opgeven via je OE opties bij account.

Dat je wel mail kan ophalen komt door de afspraken over pop3: als je gratis provider pop3 aanbiedt mag hij geen beperkingen geven aan het ophalen van je mail. Dus kun je het ook via een andere provider ophalen. Voor verzenden is zo'n afspraak er niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan