OE6: een mail die ik constant ontvang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friettreffen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
volgende mail ontvang ik diverse malen per dag. Ik heb de afzender geblokkeerd zodanig dat ie onmiddellijk in 'verwijderde items' terechtkomt maar ik zou toch graag de reden/oorzaak weten van deze mail en hoe ik het gebeuren volledig kan vermijden...

de bewuste mail:

van: MAILER-DAEMON
onderwerp:**Message you sent blocked by our bulk email filter**
inhoud:
Your message to: extranews@extrafilm.fr
was blocked by our Spam Firewall. The email you sent with the following subject has NOT BEEN DELIVERED:

Subject: Sign your name with the finest pens ever made

--------------------------------------------------------------------------------

Received: from ems2smtp2.adistar.net (ems2smtp2.adistar.net [89.248.208.135])
by mail.spector.be (Spam Firewall) with ESMTP id E4C3E20147A0
for <extranews@extrafilm.fr>; Sat, 10 Nov 2007 18:22:25 +0100 (CET)
Received: from ems2gen11.adistar.net (ems2npai2.adistar.net [10.1.30.104])
by ems2smtp2.adistar.net (Postfix) with ESMTP id 221676C3EAB8
for <extranews@extrafilm.fr>; Sat, 10 Nov 2007 18:22:25 +0100 (CET)
Received: from mail pickup service by ems2gen11.adistar.net with Microsoft SMTPSVC;
Sat, 10 Nov 2007 18:22:25 +0100
From: "DECLERCQ.BRUNO@TELENET.BE" <DECLERCQ.BRUNO@TELENET.BE>
To: "Retours EMailing Solution" <extranews@extrafilm.fr>
Message-ID: <d1302ee36e5a4ca2895dc9f7922d2785@TELENET.BE>
Date: Sat, 10 Nov 2007 18:22:25 +0100
X-Priority: 3
Subject: Sign your name with the finest pens ever made
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_FDB9E66A_B1A6_4C09_BB05_0BD4881FBFEB"
X-OriginalArrivalTime: 10 Nov 2007 17:22:25.0636 (UTC) FILETIME=[43166A40:01C823BE]

De mail heeft nog een bijlage maar die heb ik (om voor de handliggende redenen) nog nooit geopend:
delivery error report.dat (275kb)
Volgens mij is dat wel een onschuldig bestandje maar je weet maar nooit hé...

Mijn bescheiden mening:
mijn email-adres wordt gebruikt door iemand die wil spammen maar die geraakt niet door de filter van dat adres en ik krijg een reactie terug!?
Is er iets aan te doen?
Somebody helps me...?

Even dat mailtje met verhaal van jezelf sturen aan abuse @ jou provider

Paul,
als ik het goed begrijp:
Mag/moet ik (een van) die bewuste mail doorsturen naar abuse@telenet.be en daar wat uitleg bijplaatsen...?
Dit zou het euvel moeten oplossen?
Indien ja, wat is de oorzaak?

AJA, in princiepe wel, maar wacht de reaktie van de provider af.
Stuur ook de heading van die mail.

Heb ik gedaan, Paul!

Deze automatische mail teruggekregen:

Geachte,

Dit bericht werd u automatisch toegestuurd omdat u (of iemand die uw email-adres gebruikt) een bericht stuurde naar fairplay@telenet.be De inhoud van ons bericht is mogenlijks niet van toepassing op het bericht dat u ons stuurde. Toch zouden we u willen vragen onderstaande even te willen lezen.

Gelieve rekening te houden met het feit dat Telenet enkel kan optreden tegen wangedrag van haar eigen klanten. Wanneer u melding deed van Internet Abuse door niet-Telenet klanten, verzoeken we u vriendelijk uw klacht opnieuw te versturen ditmaal naar de juiste internetprovider, dus diegene die toegang verschaft aan de abuser. U kan deze vinden op http://www.arin.net/ , http://www.ripe.net/ of http://www.apnic.net/

Klachten omtrent wangedrag van Telenet-klanten worden ernstig genomen, en Telenet zal hiervoor de nodige stappen ondernemen. Hieromtrent ontvangt u niet noodzakelijk nog verdere berichten.

Om een correct en snel optreden mogelijk te maken, heeft Telenet nood aan onomstotelijke bewijzen die het misbruik van haar klant aantonen.

Wanneer het gaat om email abuse of usenetabuse (spam, crosspostings, mailbombing), dan dienen we de volledige headers van de berichten in kwestie te krijgen. Zonder deze zouden we uw klacht niet kunnen behandelen.

Wanneer het gaat om "denial of service attacks" of "inbraakpogingen", uitgevoerd door één van onze klanten, hebben we fragmenten uit de logs van uw firewall nodig die ons gedetailleerd aangeven wat er gebeurd is. Dus inclusief betrokken ip-adressen, gebruikte poortnummers en het exact tijdstip. Zonder deze zouden we uw klacht niet kunnen behandelen.

Gelieve deze logs ook te beperken tot de informatie die echt nodig is om deze klacht te onderzoeken. Het heeft weinig zin logs door te sturen van enkele dagen terug, wanneer u een attack van vandaag wil rapporteren.

We zouden het verder op prijs stellen dat u deze logs gewoon in het emailbericht zelf opneemt. Wenst u toch met een attachment te werken, gelieve dan enkel plain-text bestanden bij te voegen. Mails met louter andere bestandsformaten (jpeg, bmp, tiff, xls, doc, msg, etc.) zullen we jammergenoeg niet kunnen behandelen. Veelal worden deze om veiligheidsredenen weggefilterd.

Bedankt voor uw aandacht hierin.
Tevens houden we eraan u te bedanken voor uw inzet om het Internet leefbaar te houden !

Met vriendelijke groeten,

Telenet Internet Fairplay Department

fairplay@telenet.be
http://fairplay.telenet.be/

Nu twijfel ik natuurlijk of ik de juiste instantie gemaild heb hé!

Nog géén reactie van mijn provider en/maar nog altijd die mails die ik ontvang...:mad:

Wat te voorbarig geweest...

Net volgende reactie ontvangen:

Beste,

Gelieve uw computer is te grondig te controlleren op virussen.
Vermoedelijk krijgt u deze mail omdat uw computer spammails verstuurd.
Er worden ook mails verzonden naar niet bestaande emailadressen waardoor
u mails van mailer daemon ontvangt.
Dit is mogelijk veroorzaakt door een virus.

Met vriendelijke groeten,

B. De Legher
Telenet Abuse Admin

Ik heb echter al diverse virusscans gedaan, zonder resultaat...
:confused: wat nu?

Wellicht een herinstallatie overwegen.
Dan is je pc weer fris en fruitig.
Stoppen die mails dan, dan weet je de oorzaak.

Wat ook kan, is dat een spammer jou gegevens / ip geruikt.

Wellicht een herinstallatie overwegen.
Dan is je pc weer fris en fruitig.
Stoppen die mails dan, dan weet je de oorzaak.

Wat ook kan, is dat een spammer jou gegevens / ip geruikt.

Herinstallatie van...?
complete pc of enkel OE?

Complete pc.
Dan ben je ook virusloos.

Ik heb dit gedaan gisterenavond maar deze morgen was die mail terug meerdere keren aanwezig....

complete herinstallatie van alles :rolleyes: pff al dat werk en zo weinig tijd...
waar begin ik best kwestie van géén stappen (=gegevens) over te slaan... maw staat er ergens een stappenplan online?

Gisterenavond (eindelijk) pc hergeïnstalleerd...
Vanmiddag die bewuste mail terug in mijn mailbox...???:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan