OE6 kan niet heropend worden na 1 x afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasdevries

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Ik heb een probleem met OE6, het doet zich al een paar dagen voor en kan het niet zonder hulp oplossen. vandaar hier de omschrijving en wat ik al geprobeerd heb:
besturingssysteem Windows XP
Probleem:
1) Bij opstarten computer kan ik OE starten na dubbelklikken op het ikoon. vervolgens kan ik doen wat ik wil, wel valt op dat het erg traag gaat.
2) na sluiten van OE kan het programma niet meer heropend worden. Er komt een alert met tekst:
"berichten kunnen door OE worden gecomprimeerd. Hiermee wordt meer schijfruimte beschikbaar gemaakt. Dit kan enkele minuten duren
3) klik op OK en het schermpje verdwijnt (een andere optie is er niet)
4) Vervolgens kan OE niet meer opnieuw opgestart worden. De enige remedie is geheel afsluiten van de PC, opnieuw opstarten ---> en dan begint het weer bij 1)

Wat heb ik gedaan:
1) Norton Internet security: Status is OK
2) volledige, uitgebreide harde schijf controle
3) De meeste e-mails bekeken, enkele grote eruit gegooid. Volgens mij heb ik er geen exemplaren tussen zitten met zeer grote attachments
4) gekeken hoeveel schijfruimte er nog over is op C: meer dan voldoende
5) ADAware - weinig gevonden
6) Spybot S&D - weinig gevonden

Kortom: ik weet het niet meer.... Wie helpt ?:confused:

Zoek eens naar *.dbx

Dat zijn je mailmappen.

Zet achter de extensie van een paar grote mappen WEG
De extensie is nu Pietje.dbxWEG
Nu zijn ze voor OE onbruikbaar.
Probeer nu nog eens op te starten als de inhoud kleiner is.
Lukt het dan zul je eerst orde moeten scheppen in je mappen en wat weggooien :)

Ik heb de instructies op
http://insideoe.tomsterdam.com/problems/errors.htm#crash opgevolgd en kom zo'n beetje halverwege. de meeste e-mail folders staan nu in een nieuwe map op het bureaublad. Ik heb er drie niet kunnen verplaatsen.
Folders.dbx, 'Postvak In' en nog een derde: 'Offline.dbx'. Als ik dat namelijk probeer, dan komt er een foutmelding: 'Kan folders niet verplaatsen. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programmas die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw'
Intussen is OE afgesloten en weet ik niet welke programma's ik moet afsluiten (en hoe dat moet).
Er staan bijna geen e-mail berichten meer in Outlook Express, dus daar ligt het niet aan.
Na controle blijkt het probleem niet opgelost. 1 x opstarten, dan kan ik OE opstarten en na wegklikken niet weer zonder opnieuw af te sluiten en op te starten

Van de regen in de drup: intussen kan ik de verplaatste e-mail berichten niet terug importeren naar OE. Ze staan keurig in een mapje op het bureaublad. De instructies van insideoe falen, want ik krijg weer dezelfde melding: 'Kan folders niet verplaatsen. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programmas die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw'
1) welke programma's moet ik afsluiten en hoe moet dat ?
2) Hoe krijg ik de e-mail berichten van het bureaublad weer in OE ?

Dat probleem met postvak in en de rest kun je oplossen door ze gewoon te hernoemen of te verwijderen. Start daarna weer op en OE maakt nieuwe mappen aan.
De mailtjes die daarin stonden ben je even kwijt.
Je zou wel daarna een lege map weer kunnen vervangen met een 'volle' map. Een voor 1. Totdat je zeker weet waar het probleem zit. Die map ben je dan kwijt.

Klik eens rechts op de taakbalk en kies taakbeheer uit.
Kijk bij 'toepassingen' welke programma's actief zijn en sluit eventueel een programma dat hoort bij die mailtjes op je bureaublad.

Die mailtjes, is het tekst of zijn het bestandjes?

Hallo Elisa,
Hernoemen of verwijderen lukt niet, want ik krijg dezelfde foutmelding als bij voorgaande pogingen om te verplaatsen: 'Kan folders niet verplaatsen/(c.q. verwijderen, c.q. hernoemen). Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programmas die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw'.

Folders.dbx, 'Postvak In' en 'Offline.dbx' zijn met geen ,mogelijkheid van hun plek te krijgen.

In taakbeheer is niets actief (alles afgesloten). Er zijn dus kennelijk geen programma's actief. Als ik op het tabblad 'processen' klik, dan zie ik alleen een geringe cpu activiteit bij explorer.exe (0 of 1 %). Dit voor wat het waard is. Ik weet niet wat er dan wel actief zou zijn en hoe ik dat zou moeten stoppen.

De mailtjes zijn tekst en tekst+bestandjes. Maar ook als alle Postvak IN helemaal leeg is, kan ik 'm niet verwijderen, verplaatsen of hernoemen. De bestandjes die in attachment bij diverse e-mails zitten zijn zonder uitzondering .jpg's, excel of word files.

Het is mij intussen gelukt om de e-mails (in de diverse oorspronkelijke foldertjes die wel verplaatsbaar waren) van de desktop terug te verplaatsen naar OE. Ik ben dus niets kwijt. Maar ik ben ook nog geen stap verder met de oplossing van dit probleem; hoewel ik wel weer het e.e.a. geleerd heb...

Heb je wel die *.dbx bestanden geprobeerd te hernoemen terwijl OE NIET aan stond?
Folders.dbx, 'Postvak In' en 'Offline.dbx' zijn met geen ,mogelijkheid van hun plek te krijgen
Staat MSINN misschien nog bij de processen?

Ook al staan er geen programma's bij toepassingen dan nog kan er een proces bezig zijn. Dat proces moet je uitschakelen. Zie je een vreemde eend in de bijt controleer dan even via Google.
Zolang de boel vastgehouden wordt kun je nl niets doen.

Tekst bestandjes. Staat er txt achter of iets anders

Heb je wel die *.dbx bestanden geprobeerd te hernoemen terwijl OE NIET aan stond?

JA, OE stond NIET aan.

Folders.dbx, 'Postvak In' en 'Offline.dbx' zijn met geen ,mogelijkheid van hun plek te krijgen
Staat MSINN misschien nog bij de processen?

NEE, MSINN staat niet bij de processen

Ook al staan er geen programma's bij toepassingen dan nog kan er een proces bezig zijn. Dat proces moet je uitschakelen. Zie je een vreemde eend in de bijt controleer dan even via Google.
Zolang de boel vastgehouden wordt kun je nl niets doen.

Het enige proces wat bezig is (althans wat ik zo kan zien), is explorer.exe. Dit is bezig, ook als ik de modem uit doe (ik heb een ADSL-aansluiting). Bij het stoppen van het proces, houd ik een leeg scherm over: alle ikoontjes weg. Bij het stoppen van msimn.exe kan ik OE weer opstarten, maar een tweedekeer lukt niet. Na elke keer opstarten en wegklikken van OE, moet ik het proces msimn.exe beeindigen (en pas daarna kan ik weer in OE komen) …

Tekst bestandjes. Staat er txt achter of iets anders

alleen DOC, XLS en JPG
Ik heb trouwens alles uit Postvak IN gehaald, we hebben het dus over een kale OE

Alle e-mails met (dus alleen) DOC, XLS en JPG attachments kan ik naar believen verplaatsen.

de processen in de lijst:
NSMdtr.exe
iexplore.exe
msimn.exe
alg.exe
cidaemon.exe
navapsvc.exe
ISSVC.EXE
cisvc.exe
ccSetMgr.exe
ccProxy.exe
InstallStub,exe
msmsgs.exe
ctfmon.exe
ccEvtMgr.exe
qttask.exe
ccApp.exe
spoolsv.exe
explorer.exe
svchost.exe ( 3 x)
wdfmgr.exe
nog 2 x svchost.exe
SPBBCSvc.exe
smss.exe
SNDSrvc.exe
taskmgr.exe
System
Niet-actieve syste...

Verdacht volgens GOOGLE:
msmsgs.exe (dubbelzinnige informatie)
spoolsv.exe (dubbelzinnige informatie)
explorer.exe (dubbelzinnige informatie)
svchost.exe (dubbelzinnige informatie)
smss.exe (dubbelzinnige informatie)

Ik heb zojuist ook nog even een volledige Norton antivirus scan gedaan. Geen infecties aangetroffen.

Volgens mij zit er een probleem in die msimn.exe ...?

Staat MSINN misschien nog bij de processen? Foutje van mij. Het is Msimn en deze staat wel degelijk bij je processen. Deze moet je dus uitschakelen. Ander kun je niets in OE doen

Wijzig vervolgens PostvakIn.dbx in iets anders. Letter er voor letter erna. Maakt niet uit. Doe dit ook met Postvak Uit. Start daarna OE opnieuw op. Als het goed is maakt OE nu nieuwe mappen aan.

Die onderste services zijn echt wel normaal en bij de bovenste zie ik heel veel Norton.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

Elisa,
Het probleem is opgelost. Wat nog wel opvalt is dat het systeem erg traag is. Na wegklikken van OE kan ik het niet meteen weer openen. Na ongeveer 30 seconden wel.
Bij controle van 'processen' blijkt dat msimn.exe een tijdlang nog actief blijft, om dan na genoemde halve minuut spontaan uit de lijst te verdwijnen...
HARTELIJK DANK VOOR DE HULP
:thumb:

Probeer mijn msimn eens. Ik heb XP.
Maak van zip even exe en plaats het in de map OE onder programma's. Vervangen? ja.

Ook zou je die dbx files en wab even op een andere plek kunnen zetten. Vervolgens via start/programma toegang en instellingen/Windows onderdelen OE kunnen uninstallen door het vinkje weg te halen. Vervolgens sluit af. Start je op en zet je het vinkje weer terug.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan