Oefening : Zelf klassen maken en toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimowns

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
341
Ik heb het boek: Visual C# 2008 - de basis.
ik zit nu op hoofdstukje 3.
Als oefening moet ik een rekenmachine maken.
Ontwerpen en inplementeer klasshierarchie voor een rekenmachine die kan optellen,aftrekken en nog bewerkingen.

nu weet ik niet of dit juist uitgevoerd heb.
Maar een klassehierarchie is dat een klasse die een interface erft ?

Deze code werkt correct, Maar ik ben aan het twijfelen of er iets toegewezen moet worden voor een klassehierarchie te verkrijgen.
Het enige probleem is dat ik zelfs niet goed weet wat een klassehierarchie is :( .

Mijn code ziet er zo uit.

Mvg, Jim

Code:
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            PlusInterface Plu = new Plus();
            double a = double.Parse(textBox1.Text);
            double b = double.Parse(textBox2.Text);
            label1.Text = Plu.Bereken(a,b).ToString();
        } 
    }

    interface PlusInterface
    {
        double Bereken(double a, double b);
    } 

    class Plus : PlusInterface
    {
        public double Bereken(double a, double b)
        {
            return a + b;
        }
    }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan