Hallo,
Ik heb een herexamen Java, en ik heb daar nogal wat problemen mee
Ik heb een lijst met oefeningen die op vorige examens zijn geweest, waarvan ik er drie niet kan, voor een ervaren java-programmeur kan dat geen probleem zijn. Als iemand er daar één of meer van zou kunnen oplossen, zou ik daar heel blij mee zijn.
hier komen ze:
1)Definieer een klasse matrix met een eenvoudige constructor die de matrix aanmaakt en alle waarden op nul zet.
Definieer een methode die de waarde van een element op een bepaalde plaats in de matrix levert.
Definieer een methode die een bepaalde waarde op een plaats in de matrix zet.
Definieer ook: een methode die het aantal keer de maximale waarde die in de matrix voorkomt berekent.
2)Definieer een recursieve methode die de som berekent van de cijfers van een getal dat als parameter wordt meegegeven.
3)Definieer een klasse student met een bepaalde naam, familienaam en punten.
maak een eenvoudige constructor
maak get- en setmethodes
maak een een methode die de punten van een bepaalde student vergelijkt met die van een andere student, waarbij je gebruik maakt van de compareTo methode
Definieer dan een klasse die een rij van studenten voorstelt:
-maak een constructor die de rij aanmaakt
-maak weer get- en setmethodes
-schrijf een methode die weergeeft hoeveel student hodere punten hebben als de student die als parameter wordt meegegeven.
-schrijf een methode die het gemiddelde van alle studenten berekent.
Als dank wil ik graag een krat bier of fles wijn geven
Bedankt op voorhand
Joris
Ik heb een herexamen Java, en ik heb daar nogal wat problemen mee

Ik heb een lijst met oefeningen die op vorige examens zijn geweest, waarvan ik er drie niet kan, voor een ervaren java-programmeur kan dat geen probleem zijn. Als iemand er daar één of meer van zou kunnen oplossen, zou ik daar heel blij mee zijn.
hier komen ze:
1)Definieer een klasse matrix met een eenvoudige constructor die de matrix aanmaakt en alle waarden op nul zet.
Definieer een methode die de waarde van een element op een bepaalde plaats in de matrix levert.
Definieer een methode die een bepaalde waarde op een plaats in de matrix zet.
Definieer ook: een methode die het aantal keer de maximale waarde die in de matrix voorkomt berekent.
2)Definieer een recursieve methode die de som berekent van de cijfers van een getal dat als parameter wordt meegegeven.
3)Definieer een klasse student met een bepaalde naam, familienaam en punten.
maak een eenvoudige constructor
maak get- en setmethodes
maak een een methode die de punten van een bepaalde student vergelijkt met die van een andere student, waarbij je gebruik maakt van de compareTo methode
Definieer dan een klasse die een rij van studenten voorstelt:
-maak een constructor die de rij aanmaakt
-maak weer get- en setmethodes
-schrijf een methode die weergeeft hoeveel student hodere punten hebben als de student die als parameter wordt meegegeven.
-schrijf een methode die het gemiddelde van alle studenten berekent.
Als dank wil ik graag een krat bier of fles wijn geven

Bedankt op voorhand
Joris