Oefeningen java

Status
Niet open voor verdere reacties.

IanJava

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Ik ben erg nieuw voor java en ik heb geen idee wat ik nu zou kunnen gaan doen. Ik heb een java boek (pdf) en daar staan geen opdrachten in. Nu he ik zelf al een app gemaakt die procenten berekent. Maarja, ik heb nu geen inspiratie meer :(. Heeft iemand uit zjjn boek misschien opdrachten die ik kan maken?

Groet, Ian :)

Een rekenmachine in java? Of een tekstverwerker online, of een app voor op een site in java? (minispelletje?)

bedankt voor je reactie. ik zal er morgen naar kijken Angezien ik nu niet meer op de pc mag (zit nu op ipod) . altijd die moeders :)

groet, Ian :)

heey ya daar heb ik soms ook last van.. Ben ook nog maar 13jaar ;)

Edit: Ik ga nu net ook beginnen met java,maar ff:
  1. Waar heb jij dat java boek gedownload als ik vragen mag?
  2. En Welke programma's gebruik jij om te programmeren?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel wat leuke opdrachten in m'n boek. Ik doe letterlijk een paar opdrachten overtypen.

Oefening 2.5 Bal

Op het scherm moet een groene lijn komen op vaste afstand van 30 pixels van de linkerkant, de onderkant en de rechterkant van het scherm. Op die lijn rust in het midden een bal. De grootte van de bal is variabel. Aan de bovenkant van het scherm kan de gebruiker van het programma de grootte van de bal in pixels intoetsen. Na een klik op een knop Teken wordt de bal opnieuw getekend in de aangegeven grootte. De bal is getekend met drie tekenopdrachten:
* een oranje cirkel van de aangegeven grootte;
* een zwarte omtrek van dezelfde grootte als de oranje cirkel
* een zwarte ovaal met de hoogte van de oranje cirkel en een breedte die de helft bedraagt van die van de oranje cirkel.

Oefening 2.6 Btw-berekening

Als een jas inclusief btw 200 euro kost en de btw is 20 procent, wat is dan de prijs zonder btw? Niet 160 euro, want de btw wordt berekend van de nettoprijs. Een broek die netto 160 euro kost, kost met 20 procent btw 192 euro. Om vanuit de brutoprijs de nettoprijs te berekenen neemt u 100 procent van alles samen, dus 100 procent van 120 procent De berekening 100 / 120 * 100 euro komt uit op 166.67 euro.

Maak een programma met de naam Btw dat een invourvak heeft voor de brutoprijs, een invoervak voor het btw-percentage, een knop die de berekening uitvoert en een uitvoergebied dat de nettoprijs meldt en het bedrag van de btw.

k'hoop dat je er wat mee kunt. zeg't als ik er meer moet posten.

SF

Ik ben zelf ook nog maar 14 :) . Ik heb het boek gekregen van een vriend die ook java wou gaan leren maar later is afgehaakt omdat hij tog c++ wou.. Ik zal morgen even vragen waar hij het vandaan had gehaald. En ik gebruik netbeans. Puur omdat veel mensen zeggen dat netbeans wat makkelijker werkt. En weet iemand een goed (liefst nederlands) boek want het boek dat ik nu heb is engels. Nou is engels me beste taal is het nog wel eens lastig het te begrijpen. Alvast bedankt.

Ik heb een mooie opdracht
U installeert een tomcat server
U tracht hetzelfde te doen in jsp

hint : er komt html bij kijken en java server pages

volgende opdracht je maak die nog eens met s t r u t s spaties weglaten omdat het woord ander verdwijnt in ***

hint : amatheras zal je moeten downloaden (er is een plugin beschikbaar)
hint2: add s****s support is zeer handig om de juiste lib toe te voegen.

Gebruik jij ook netbeans Ian? Ik hoop dat je vanmiddag nog reageert zodat we vanavond ff het er over kunnen hebben via dit topic. Ik ga namelijk zo ff dat netbeans ook downloaden, maar ook iets van JDK. Heb jij dat ook? Dat werd mij aanbevolen namelijk in het topic van mij: programmeren...

ja ik heb netbeans. en JDK is volgens mij alle bibliotheken in het Java programmeren. als je dat niet hebt kun je volgens mij niet programmeren. oja ik ben gewoon online nu.

Edit: als je interesse hebt in dat boek wat ik heb add dan me MSN en zet in de uitnodiging dan dat je van helpmij bent.
mmh.. laat ik mijn msn erbij zetten :P donnydehond @ hotmail . com

Laatst bewerkt:
aha ik ga nu eten maar zie je straks wel op msn dan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan