• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oefeningen terug laten komen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TietvliegNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2015
Beste helpmij-er,

Ik zit in de sportbranche, en wil in een excel sheet mijn workouts gaan bijhouden (en programmeren voor langere periode). Wat ik wil bereiken is het volgende:

Ik doe vandaag 1 juli 2015 een workout met Push ups en sit ups. Deze oefeningen (en/of een variant ervan) wil ik minimaal elke 3 maanden doen. Er zijn genoeg oefeningen om te variëren hierin.

Is het mogelijk dat ik een lijst maak met ALLE oefeningen, deze vervolgens op een ander tabblad misschien als Workout neerzet, en ik een 'melding' krijg als de oefening te lang geleden is. Dat hij na 8 weken geel wordt en na 12 weken rood of iets dergelijks.

Mocht dit mogelijk zijn in een ander programma is dit ook goed.

Ik hoor graag van diegene die hier een oplossing voor kan vinden.

Super bedankt in ieder geval!!

Groetjes,

Harm

Laat eens iets zien wat je zelf al gemaakt hebt dat geeft ons een beter idee wat je wil

Nou, in principe heb ik het alleen nog maar in mijn hoofd zitten want ik weet nog niet zeker of dit überhaupt kan met Excel.

Het gaat erom dat ik een x aantal oefeningen vandaag doe, en ik deze binnen 12 weken herhaald wil hebben. Nu kan ik dat allemaal met de hand gaan bijhouden, maar dat kost mij gewoon veel tijd en energie. Wat ik dus wil is het verouderen van de oefeningen een bepaald kleurtje geven op het moment dat ze ouder zijn dan 8 of 12 weken.

Ik weet zelf gewoon niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, dus vandaar mijn vraag hier. Ik ben zelf ICT-er geweest, dus kan redelijk goed met Excel overweg.

Wat je wilt kan waarschijnlijk wel: verdiep je eens in voorwaardelijke opmaak.

Zonder voorbeeldje van hoe je het ongeveer wilt (handmatig ingevuld of zo), blijft het voor de helpers hier ook gokken. Het forum heet daarom ook geen maakvoormij.nl.

Nee snap ik!

Ik ga eens met deze voorwaardelijke opmaak aan de gang, ik denk dat ik hier wel een eind mee ga komen. Zodra ik meer op papier heb en nog vragen heb, horen jullie mij.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Bekijk bijlage Workout programming sheet.xlsx

Ik heb (als het goed is)een bijlage bijgevoegd. Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb 2 sheets (manier 1 en manier 2) gemaakt met hetzelfde principe maar een andere layout.

Wat ik wil proberen om in een van die sheets verder gaan met het programmeren van workouts. Nu staat er dat op donderdag 01-01-2015 een pushup en een backsquat als oefening zijn gebruikt. Zo kan ik een hele week vullen met meerdere oefeningen. Als een oefening te lang niet is gebruikt (meer dan 3 maanden) moet hij rood worden (zie oefeningen rechts Run 400m en Shoulder Press zijn rood), deze oefeningen moet ik dan zo snel mogelijk weer programmeren.

Ik wil dat de oefeningen rechts geel worden als ze tussen de 2-3 maanden zitten zoals je kan zien bij de Deadlift en de Hang powersnatch.

Mijn vraag luidt, is dit te automatiseren (dat de oefeningen rechts automatisch geel of rood worden na een bepaalde periode? Zo ja, in Excel of Acces? Of moet ik daarvoor een heel programma gaan programmeren?

Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:

Groetjes,

Harm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan