Oei, dit lijkt ernstig... HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RenoXXI

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
2
Geachte vrienden,

Mijn computer ligt in de coma. Ernstig gecrasht. Een paar maanden geleden begon het met probleemmeldingen hier en daar in sommige softwares, reboots zonder dat ik erom vroeg, enz. Ik heb geprobeerd om een antivirus in gang te schieten, maar hij freezde in het midden... Op een mooie zomerdag wou hij helemaal niet starten. Niks. Met een boot-diskette heb ik dan windows proberen te reïnstalleren maar dat lukte niet, want vooraleer windows te installeren vraagt hij om een scandisk, en hier freezt hij ook in het midden.
Ik zag maar één enkele oplossing: format c:\ :( Wanneer dit gebeurd was, en mijn harde schijf zo leeg was als Avril Lavigne's schoon kopje, probeerde ik Windows Me te reïnstalleren, en nog dan kreeg ik error-messages... Dus nu zit ik hier met een geformatteerde schijf, en geen windows op. Hij wilt niet compleet installeren, omdat hij ofwel freezt, ofwel gewoon sluit na een error-message.

Wat kan ik doen?

Alvast bedant!

Reno (aus Belgiën)
 
Kan zijn dat je schijf echt kapot is, maar er kunnen ook nog data zijn achtergebleven die voor die meldingen zorgen.
Formatteer eens met de opdracht format c: /u
Daarmee verwijder je echt alles van de schijf.
Heb je daarna nog foutmeldingen, dan is hij echt kapot.

Guus.
 
Je kunt ook je harde schijf testen met een diagnostic tool van de fabrikant van je harde schijf.

Welk merk schijf heb je?

(crash had zo'n mooi lijstje met alle harde schijf fabrikanten bij elkaar, maar die kan ik niet vinden:confused: )
 
Hoe zit het met de 0 sector?

Kan daar misschien een lelijk virusje erop zitten ?? :8-0:
 
Yep, dat lijstje zocht ik:thumb: Met alle HDD fabrikanten bij elkaar.

Misschien dat topicstarter nu de schijf kan testen :)
 
Nu zal ik zeeeer dom lijken maar kom... hoe weet ik welk merk mijn HD heeft? Kan dat door in dos een command te tijpen, of moet mijn machien open? Of iets anders?
 
Even je pc kast open maken en op de hardeschijf kijken lijkt me het makkelijkste.
Het gaat om de merknaam.
(Western Digital, Maxtor/Quantum, Seagate)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan