OEM key gebruiken voor retail CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker52

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2011
Ik heb een HP Pavilion DV7-4130sd. Door een paar stomme fouten is de Windows-installatie verwijderd en er moet dus een nieuwe installatie op. HP Recovery (F11 bij opstarten) werkt niet meer ('no bootable media found / insert boot disk').

Ik heb een retail-cd van Windows 7 HP x64, maar de bijbehorende code is al gebruikt voor een andere computer en het is illegaal om deze opnieuw te gebruiken. Nou vroeg ik me af of ik de OEM-key onder op de laptop kan gebruiken voor de activatie van de retail-cd. Deze code is eveneens voor HP x64. Ik heb gelezen dat je de OEM-key alleen mag gebruiken voor de computer waarmee die geleverd is.
Mocht ik de key niet kunnen gebruiken voor de retail-cd, is er dan ook een (legale) manier om een OEM-cd van die retail-cd te maken?
In ieder geval is de computer nog maar een paar maanden oud en ik wil mijn garantie niet verspelen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sander

Hoi,

Als het de zelfde versie is zou dat moeten lukken.

Dan ga ik het maar proberen. Als het niet lukt kan ik altijd nog een setje herstel-cd's bij HP bestellen. Bedankt voor de reactie.

Hoi,

Ja dat kan altijd nog, succes misschien lees ik nog wel hoe of wat.:thumb:

ene...je gebruikt het logo van HP in je avatar.
Heb je daar toestemming voor van HP

Het is gelukt! Ik heb de OEM-key gebruikt en toen telefonisch geactiveerd. Bedankt voor de hulp.

Gr. Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan