oem software

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Kan iemand mij uitleggen wat oem-software is? Ik wil een nieuwe PC aanschaffen zonder windows er op. Mijn redenering: ik heb hier originele XP-cdroms met code, ik installeer dat wel en wie weet ga ik dan later wel een keer windows 7 aanschaffen. Zegt de verkoper: dat kan niet want u heeft oem-software. Daarbij wil ik ook graag weten hoe vaak je windows-cds mag gebruiken?

OEM geldt alleen voor de pc waarop het is geleverd. Een OEM kun je niet meenemen naar een andere pc.

Als jij thuis cd's hebt die " OEM" zijn mag je ze niet op een andere machine dan het orgineel installeren,

Windows mag je maar op 1 machine installeren (de meeste particuliere licenties dan)
ik heb het over mogen als in legaal

nou.. ik heb hier ook OEM cd's liggen
XPen vista ..

en heb XP nu al op 3 verschillende pc gezet ..
gezien het feitdat ik zelf de pc in elkaar steek
ga ik niet voor elke pc nieuwe windows kopen
en heb pas 1 x moeten bellen naar microsoft
ipv ook 3x dus leg medat is uit

waarom je niet je eigen OEM cd mag gebruiken ?
ja ik weet de regels van OEM maar als je niet veel te makken
hebt met geld moet je wat niet waar ? :cool:

OEM hoort bij de gelverde pc.

Maar idd zoals jij het verteld doet iedereen het :) :thumb:
Als je zelf pctjes in elkaar zet, ga je niet een hoop geld erbij lappen voor een OS die je thuis al hebt liggen.

Meneertje mcrosoft mist alleen z'n extra geld.

Ik zie het net als auto rijden. Je MAG maar 120 op de snelweg, maar dat doet bijna niemand. Zolang je niet gepakt wordt is alles goed :cool:

Ach, je kunt een OEM wel op 4-duizend pc's zetten, of 400.000.
Wat OEM precies inhoudt kom je achter als je de 2e, 3e etc. versie wil registreren / activeren / updaten bij Microsoft..............

Je moet alleen activeren. NIET registreren met 3 verschillende pc's
Alleen registreren op degene waar je de OEM versie bij gekregen hebt.

Dan kun je gewoon updaten op de andere pc's

Ik blijf het wel erg raar vinden. Ik wil m'n PC vervangen omdat de hardware kapot is, de software is niks mis mee. Ik zou 't logisch vinden als dat gewoon legaal zou mogen. Daarnaast zie ik in allerlei online-shops dat ik oem-versies kan kopen zonder systeem erbij, dat is dan toch ook raar.
Iig bedankt, Nora

Mukkel zit vrij aardig in de richting, maar toch ook weer niet. Door het activeren van Windows wordt er een unieke ID aangemaakt die ervoor zorgt dat die versie van Windows niet meer op een andere pc kan worden gebruikt (om te updaten). Dát betekent weer dat je de OEM weliswaar op een paar honderd machines kunt zetten, maar activeren (zeg maar een reu die een plasje doet bij een boompje) kan maar op één machine.

@acra : jouw stelling over andere hardware onderschrijf ik, maar helaas conformeer je je aan de spelregels van Microsoft als je een OEM koopt. Het is niet anders, niemand verplicht jou om een OEM Windows te kopen.

Hier wordt nader uitgelegd wat het activeren van Windows precies met je Windows versie doet.

Laatst bewerkt:
En dan schijnt er ook nog COEM of DSP te zijn. Allemaal erg klantvriendelijk, bomen en bos. Ik snap 't inmiddels, bedankt, Nora

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan