oem versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuudvanderHoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2004
Hallo :) beste lezers

Kan iemand mij uit leggen wat het vershil is van Oem Retail heb net een dvd speler gekocht en volgens de verkoper hoort bij een Oem versie geen software!!!!!!

Alvast bedankt

Ruud van der Hoek.

Retail
Engels woord voor 'kleinhandel'. Indien er achter een bijvoorbeeld een insteekkaart (retail) staat, wordt hiermee bedoeld dat de kaart verkocht wordt met volledige verpakking, drivers (cd of diskette) en een handleiding. Soms krijg je er dan nog wat extra's bij, zoals een spel of een tegoedbon.

Original Equipment Manufacturer: een bedrijf dat een origineel product fabriceert. De term wordt meestal gebruikt om relaties tussen klant en leverancier aan te duiden. Bijvoorbeeld Quantum is een OEM-schijfleverancier van Dell Computer en Microsoft is bijvoorbeeld een OEM-Windowsleverancier van Dell Computer. Vaak worden OEM-producten door andere firma's als halfproduct aangekocht. Bijvoorbeeld producenten van A-merk PC's kopen toch OEM-drives en hard disks om, met hun eigen label erop, als eindproduct te worden verkocht.

bron http://www.computerwoorden.nl

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

OEM betrekent dat je geen productondersteuning van de fabrikant krijgt bij problemen. Hiervoor moet je dan naar je leverancier.
Het product moet echter uiteraard wel zo geleverd worden dat het bruikbaar is, dus met de benodigde software.

Guus.

Laatst bewerkt:
mag je dan bijvoorbeeld los een oem widows kopen

is nml een stuk goedkoper dan retail versie

Geplaatst door gekky29
mag je dan bijvoorbeeld los een oem widows kopen

is nml een stuk goedkoper dan retail versie

http://www.microsoft.com/netherlands/licenties/oem.asp
Nee, eigenlijk niet, maar winkeliers doen het soms wel. Ik heb ook een OEM-versie gekocht voor 169 euri. Dat kwam omdat ik wat gedonder heb gehad met het kopen van een nieuwe pc. Daar zat al Windows op. Pc wilde ik niet meer hebben (brak ding) maar ik moest wel de OEM-cd kopen. Aan me hoela dus, de activatiecode was al gebruikt. Heb toen een verse OEM-versie daar gekocht en op een andere pc gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan