Oem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Wat wordt er bedoeld met OEM in Windows 7 (NL OEM 32 bit)?
En, wat is het verschil met een niet OEM versie?
Hoor graag en groeten Peter.
 
Original Equipment Manufacturer d.w.z.als je b.v. een HP of Acer koopt, met een voorgeïnstalleerd besturingssysteem al dan niet voorzien van software van deze fabrikant, dit een OEM-versie is.Deze versie is gerelateerd aan de pc die je koopt.Is soms voorzien v/e herstelschijf dan wel de mogelijkheid om via een F-toets je systeem te herstellen naar de originele fabrieksconfiguratie.
Als je zelf het originele besturingssysteem koopt krijg je een originele DVD/CD en evt. ondersteuning van Microsoft en maakt 't niet uit op welke pc je 'm installeert.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen* dat je ook OEM versies los kunt kopen.

*Tweakers.net: Microsoft Windows 7 Home Primium (NL OEm 32bit) en
is goedkoper dan de niet OEM versie.

Wat is nu verstandig om aan te schaffen, OEM of niet OEM en waarom?
 
OEM alleen biedt Microsoft daar geen ondersteuning op
 
Wat versta je onder ondersteuning?
Zijn bijvoorbeeld updates, SP's enz. nog gewoon te downloaden via Windows Update?
 
Ja die zijn gewoon te downloaden, je krijgt geen support in geval van problemen.
 
Geeft niet, want dan hebben we altijd nog Helpmij!

Bedankt voor jullie uitleg en tot gauw.
Groeten Peter.
 
Ik dacht ook, dat een OEM bij 1 machine hoorde en als men ooit een andere machine gaat kopen, je er niets aan heb (in ieder geval heb ik heel veel belwerk en uitleg werk bij Microsoft gehad toen ik mijn oem versie op een andere machine installeerde) om dat ding te activeren. Mijn retail versie van windows XP heb ik inmiddels al op 3 machines gehad zonder te hoeven bellen voor activatie. (maar dat is mijn persoonlijke ondervinding).:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan