Oen vraagt HULP na installatie zonder backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennywillems195

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Berichten
3
Ik heb Windows Xp home opnieuw geïnstalleerd zonder een fatsoenlijke backup te maken omdat een virus er voor zorgde dat de pc al na 5 sec vastliep.
Mijn oude bestanden en programma's staan nog op de PC.
Hoe kan ik deze bestanden, outlook en andere programma's bereiken????
 
- heb je je harddisk geformatteerd?
- hoe heb je die her-installatie gedaan?
- hoe weet je dat je bestanden nog op je pc staan?
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,.

Je hebt neem ik aan een virus of interenet beveiliging al geinstalleerd?
En je hebt xp opnieuw geinstalleerd en de bestanden die je zoekt staan die op D?
Anders voor programma's in de map van het programma naar een exe zoeken.
Maar programma's worden over het algemeen op de schijf geinstalleerd waar ook de besturing staat of je moet dat zelf met installeren gewijzigd hebben maar dan geldt het vooraf gaande denk ik exe zoeken
en anders zijn de programma's met de installatie van ook verwijderd
 
Laatst bewerkt:
reactie op reactie

bedankt voor je reactie!


heb je je harddisk geformatteerd?
Ik heb niets geformatteerd

- hoe heb je die her-installatie gedaan?
Met de originele windows cd.

- hoe weet je dat je bestanden nog op je pc staan?
op C: is 3/4 van de schijf nog steeds vol, ik krijg de files niet geopend
 
Hoi,

Ik vind het nog knap dat de pc nog opstart je hebt gewoon de cd-rom in de speler en van daaruit geinstalleerd?
over het algemeen zal je de installatie zoals hier moeten doen alleen dan ben je alles kwijt wat op die schijf staat met daarbij je drivers voor de hardware in je pc.
 
@Modag: Ga het probleem nou niet groter maken dan noodzakelijk: De herinstallatie schijnt gelukt te zijn en Windows draait goed. Probleem zit 'm nu alleen in het weer beschikbaar krijgen van de gebruikersbestanden van de vorige installatie.

@topic-starter: Je kunt even hier kijken voor een vergelijkbaar geval. Concrete instructie uit die link:

Je zult Eigenaar moeten worden van die mappen waar je nu niet (meer) bij kunt sinds de herinstallatie. Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.
Als je XP Professional hebt, maar toch niet automatisch (zonder Veilige modus) het tabblad Beveiliging beschikbaar hebt (omdat "Simpel delen" aanstaat), dan ook Fajo XP FSE installeren.

Succes,

Tijs.
 
@dnties,

Maak het niet groter want volgens mij is hij op deze manier ook niet van zijn virus af .
 
@dnties,

Maak het niet groter want volgens mij is hij op deze manier ook niet van zijn virus af .

@modag: Hij heeft toch een herinstallatie van XP gedaan? Als ik ervan uit kan gaan dat hij ondertussen (ook) een goede virusscanner heeft geïnstalleerd en/of de gebruikersbestanden geen virussen bevatten, dan is hij wat mij betreft goed bezig...

@topic-starter: De programma's zul je opnieuw moeten installeren, de gebruikersbestanden kun je toegankelijk maken met de instructie die ik je gegeven heb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hoi,

Daar zullen we dan maar vanuit gaan, maar ik ben toch een voorstander van als ik toch opnieuw moet installeren vanwege een virus dan een schone je weet maar nooit.
 
Laatst bewerkt:
nog meer problemen

Bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels heb ik het probleem dat explorer niet meer werkt. FLitst aan en gaat weer uit. Dat nadat de vraag werd gesteld welke browser ik wens.
Ik heb een back up gemaakt van alle gegevens zo goed en kwaad als het ging want je krijgt steeds meldingen dat een bepaald bestand al in gebruik is of dat je geen rechten hebt. Ik heb ook al in deze home edition het backuppen geactiveerd van windows wat normaal alleen in de prof versie mogelijk is maar ook dit leidde tot een stop omdat sysfile al op de schijf staat wat dat ook betekent.
Nu ga ik formatteren. OOk al niet makkelijk want bij de vorige keren bleef de helft van de schijf beschreven.

Wat is het toch moeilijk als je te weinig verstand hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan