• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OF formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacMark

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2014
Hallo, Ben een leek met exel maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil dat er in een cel het verschil wordt gegeven tussen getal van F13 en het getal in G13 OF H13
hoe kan ik de OF functie hierin toepassen? zal vast simpel zijn maar ik hoor graag van jullie.

=C.VERSCHIL(SOM(G13:H13)-SOM(F13);0)

Wat bepaald welke cel er gekozen wordt uit G13 of H13 ?

Hoi, het is de bedoeling dat ik in F13 bijv. 10 geef en dat in G13 bijv. 8 geef in F13 komt dan het verschil. Soms geef ik een waarde in H13 in en ook dan moet hij een verschil in F13 geven. dus ik bepaal zelf welke cel er gekozen wordt.

Dus als ik het goed begrijp is slechts 1 van de cellen gevuld.

Dan is dat vrij simpel :

Code:
=F13-G13-H13

Ja dacht ik eerst ook maar net even nagevraagd en ook beide cellen moeten ingevuld kunnen worden.

Nog niet duidelijk wanneer je F13-G13 of F13-H13 wilt.

Een xls voorbeeld bestandje helpt vaak.

Misschien dat mijn exel document het duidelijker maakt. In F moet ik het aantal uren invullen in zowel G en/of H (allebij mogelijk) worden ook uren ingevuld mocht dit afwijken dan wil ik het verschil zien in de I cel.

voorbeeld.jpg

Een xls voorbeeld bestandje helpt vaak.
Kun je het excel bestandje hier plaatsen
Aan een plaatje hebben we weinig

Hallo, Ben een leek met exel maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil dat er in een cel het verschil wordt gegeven tussen getal van F13 en het getal in G13 OF H13
hoe kan ik de OF functie hierin toepassen? zal vast simpel zijn maar ik hoor graag van jullie.

=C.VERSCHIL(SOM(G13:H13)-SOM(F13);0)

Hallo allemaal,

Het kan aan mij liggen maar de formule die je gebruikt werkt prima. Je moet alleen cel g13 of h13 niet leeg laten. Als er geen uren gewerkt zijn gewoon een "0" invullen.

Foutje van mij... leeg laten kan ook gewoon...

gr Jos

Wat je nog wel kan doen is het volgende:

de formule =C.VERSCHIL(SOM(G13:H13)-SOM(F13);0) aanpassen in =waarde(C.VERSCHIL(SOM(G13:H13)-SOM(F13);0))
Dan telt hij ook het saldo per week goed op...

gr Jos

Hmm oke raar zie nu ook dat het tot zover goed, gaat exel net weer opgestart en gaat goed.... nu bedenk ik me dat het ook regelmatig voor komt dat de H cel niet meegerekend moet worden. zonderde code van de cel iedere keer aan te passen, is daar nog een oplossing voor?

Het kan dus voorkomen dat in kolom g en h een x aantal uur staat, maar dat dan de kolom h toch niet meengenomen moet worden? Wat is dan de criteria daarvoor? Anders zou ik nog een extra kolom toevoegen.
Gr jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan