• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OF functie in ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrmarvin

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik ook al een vraag gesteld met betrekking op de ALS functie.

Ik heb op die vraag meteen antwoord gekregen, mijn dank hiervoor. Nu wil ik graag in de ALS functie nog een OF functie geplaats hebben.

Zie bijlage voor verdere uitleg. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ben aan het worstelen geweest maar ik krijg het echt niet voor mekaar.

Alvast bedankt,

Marvin

Bijlagen

hoi

het is mij niet helemaal duidelijk

kun je wat voorbeelden geven ?
wanneer moet wat gebeuren?

Code:
		Voorraad	Minimum voorraad		
02.30.31	Sub onderdeel	100	200	Inkopen	<--
	Sub onderdeel	250	200	OK	<--
	Sub onderdeel	156	200	Inkopen	<--
	Assemblage onderdeel	20	0	OK	

Gereed product	20	50	Assembleren	

Gereed product 2	100	50	OK	

Het gaat om de formules in cellen H5, H6 en H7

Nu staat er waarde geeft "Inkopen" als de subonderdelen onder de minimale voorraad zitten en de voorraad 
	van het gereed product 1 onder de voorraad zit.

Nou wil ik graag dat in de cellen H5, H6 en H7 de waarde "Inkopen" komt te staan als de sub onderdelen onder
	de minimale voorraad zitten, en OF van gereed product 1 OF gereed product 2. Dus 1 van beiden of allebei

Hier moet dus nog met een OF functie erbij gewerkt worden. Ik krijg hem niet passend in de formule

groet

OF functie in ALS

Hallo Marvin,

Ik denk dat het met de volgende formule moet lukken:

PHP:
=ALS(EN(F5<G5;OF($F$11<$G$11;$F$13<$G$13));"Inkopen";"OK")

Groet,

Dirk

Laatst bewerkt:
Wanneer de voorraad van de subonderdelen onder de minimale voorraad komt. Moet de actie "Inkopen" weergegeven worden. Dit zie je in de cellen H5 H6 en H7.

De actie Inkopen moet gegeven worden als de voorraad van de subonderdelen onder de minimale voorraad komt, En als 1 van de voorraden van gereed product 1 OF gereed product 2.

Nu heb ik alleen eindproduct 1 in de formule verwerkt. Zie formules cel H5 H6 en H7.
Nu wil ik graag dat in die formule verwerkt wordt,

Voorwaarde 1: Als voorraad kleiner is dan minimale voorraad EN;
Voorwaarde 2: Als voorraad eindproduct 1 OF voorraad eindproduct 2 kleiner is dan minimale voorraad.

De waarde "inkopen" geeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan