• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OF functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo excellers,

Ik heb een voorwaardelijke opmaak. Alle 3 de voorwaardelijke opmaken zijn al in gebruik, maar ik vermoed dat mijn volgende probleem in 1 van deze voorwaardelijke opmaak te verwezenlijken is.

Ik heb als voorwaardelijke opmaak (formule):
Code:
=ALS($A1="";"";$A1="Ja")
Wanneer A1 "Ja" of leeg is dan wordt de cel wit gekleurd. Nu wil ik hier een functie aan toevoegen, namelijk een nee functie.
Dus als A1 "Ja", leeg of "Nee" is dan moet de cel wit gekleurd worden. Wie weet hoe ik deze formule kan aanpassen.

Alvast super bedankt!:thumb:

toverkamp,

ik zou een tweede als-fuctie toevoegen. ofwel via vba werken. hier op het forum staan wel enkele voorbeelden.
een voorbeeldje helpt wel.

steven

Laatst bewerkt:
toverkamp,

ik zou een tweede als-fuctie toevoegen. een voorbeeldje helpt wel.

steven

Bedoel je een tweede als-functie in dezelfe voorwaardelijke opmaak neem ik aan? Want ik heb er namelijk al 3 in gebruik.
Er moet dus nog iets aan deze formule worden toegevoegd, dat wanneer er Nee staat dat de regel ook wit word. Dat is nu allee nog maar het geval met Ja of als er nik staat

Ik denk dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld:

Bij een leeg vakje moet er juist niets gebeuren. En bij "Ja" of "Nee" moet het vakje juist wit worden.

bij mij werkt volgende formule in voorwaarde 1:
Code:
=ALS($E4="";"";OF($E4="Ja";$E4="Nee"))

steven

Beste Toverkamp,

Kijk eens op www.excellerend.nl, klik op Gevorderen cursus en pak hoofdstuk drie 'Voorwaardelijke opmaak'. Daar leg ik uit hoe je vijf opmaken kunt hebben gebruik makend van de drie voorwaarden van Voorwaardelijke Opmaak.
'k Weet iet of het in jouw geval ook zal werken, maar misschien een ideetje.

Richard

Steven de formule werkt! Hardstikke bedankt!
Richard ook bedankt voor het meedenken
Top:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan