Offerte database maken in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eraser

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Hallo,

Ik hoop dat dit het juiste forum is hiervoor, zo niet, mijn excuses.

Ik moet voor een bedrijf een soort offerte systeem maken, en mij lijkt het handig om dit in Acces te doen. (Bedrijf handelt in kachels en toebehoren)

Het moet er als volgt uitzien:

Klant komt op website en wil offerte maken.
Klant selecteert voor welke toepassingen hij het nodig heeft, en komt dan in de volgende stap automatisch de grondleidingen te zien die bij het verbruik + die betreffende kachel hoort. Ook staan hier de toebehoren bij (koppelstukken etc)

Zo moet de klant dus uiteindelijk een totaalplaatje krijgen met alle producten afgestemd op zijn behoeften, zonder dat de klant hierover technische informatie heeft.

Is dit te doen in Access 2010? Of kan ik hiervoor beter iets anders gebruiken?

Thanks!

Patrick.

Ik zou e.e.a. op de website inbouwen, en de uiteindelijke keuze met een Verzend knop laten verzenden, waarbij het ontvangen document wordt ingelezen in de database. Of je maakt met MySQL o.i.d. een webdatabase; ik zou met Access (ook niet met Access 2010) geen webdatabase maken...
Persoonlijk ben ik er namelijk geen voorstander van om buitenstaanders rechtstreeks in mijn database te laten muteren i.v.m. de beveiliging van de db; dat hou ik liever in eigen hand. Maar ik moet er gelijk bij zeggen dat ik nog geen webshop heb gebouwd, dus ik spreek niet uit ervaring.

Laatst bewerkt:
Access 2010 kan samenwerken met Sharepoint sites. Je klant zal dan ook een hoster voor een Sharepointsite moeten huren. Een tip is om met google eens te zoeken naar Sharepoint in combinatie met Access 2010 je kijgt dan wellicht een (video) idee van de (on)mogelijkheden van Access 201 in combinatie met een website.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan