Beste forumleden wie wil en kan mij helpen met de volgende formule Bekijk bijlage Offerte marge TEST.xlsx.
Kolom A t/m F werken goed dus daat hoeft niks aan gedaan worden.
In kolom A kan je het aantal invoeren, in kolom B kan je het product selecteren en vervolgens rekent hij het keurig uit in Kolom F.
Dit gaat allemaal goed, maar wat ik nu wil is het volgende.
Als ik een offerte maak en de eerste drie regels/producten gebruik wil ik in kolom I de marge zien die ik tussen de inkoop en verkoop overhoud (excl. BTW).
Dit gaat via een omweg goed (regel 21), maar dat kan volgens mij nog makkelijker ipv kolom G en H als tussenstap te gebruiken.
Maar de regels eronder geven in kolom I #WAARDE! aan en daardoor telt Cel I33 niet op.
Wat doe ik fout en/of wie kan het voor mij wat simpeler maken?
Alvast bedankt voor de moeite en de tijd.
GRTS Martin :shocked:
Kolom A t/m F werken goed dus daat hoeft niks aan gedaan worden.
In kolom A kan je het aantal invoeren, in kolom B kan je het product selecteren en vervolgens rekent hij het keurig uit in Kolom F.
Dit gaat allemaal goed, maar wat ik nu wil is het volgende.
Als ik een offerte maak en de eerste drie regels/producten gebruik wil ik in kolom I de marge zien die ik tussen de inkoop en verkoop overhoud (excl. BTW).
Dit gaat via een omweg goed (regel 21), maar dat kan volgens mij nog makkelijker ipv kolom G en H als tussenstap te gebruiken.
Maar de regels eronder geven in kolom I #WAARDE! aan en daardoor telt Cel I33 niet op.
Wat doe ik fout en/of wie kan het voor mij wat simpeler maken?
Alvast bedankt voor de moeite en de tijd.
GRTS Martin :shocked: