Offerte formulier + Waarde optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TPX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TPX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2011
:confused:
Ik vraag me af of iemand me kan helpen. Ik heb een voorbeeld gezien op een site van een offerte formulier die de prijs berekend voor het maken van een website: Je kan het voorbeeld zien op de volgende link: http://www.sandwebdesign.nl/offerte_website_aanvraag.php

Ik wil dit ook graag op mijn website gaan maken, maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij helpen?

:thumb:

Dat wordt gedaan d.m.v. javascript. Als je het aantal veranderd, dan herberekent hij automatisch in het totaalvlak de nieuwe waarde. In de broncode van de website die je gaf, zie je de javascript vlak onder het blok commentaar staan (ik zie nou ook dat hij het ook niet zelf heeft gemaakt, haha).

Als je ee nspecifieke vraag hebt over hoe je berekent, laat het me weten, het valt wel mee om te maken ;)

ook makkelijk: een handleiding voor Javascript (engels)

Als je een specifieke vraag hebt over hoe je berekent, laat het me weten, het valt wel mee om te maken ;)

ik heb een gelijkaardig probleem :

dit papieren bestelformulier zou op de website moeten komen zodat ze hun bestelling meteen online kunnen doen. als men dan bevoorbeeld kiest om 30 keer "aluminium zacht diameter 3.5" wil bestellen, zou de prijs dus zichtbaar moeten komen op hun formulier (in dit geval dus 30 keer 0.20€) + 2.50€ verzendkosten op einde.

kan je mij hiermee op weg helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan