Offertenummer op bepaalde manier weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
- Ik heb een tabel "offertes" met hierin een veld "gebruikers-ID" en "offertenummer"
- Ik heb een formulier met het tekstvak txtOffertenummer en txtGebruikersID

Met de volgende code in het tekstvak "Offertenummer" op het formulier laat ik het hoogste offertenummer opzoeken voor de betreffende gebruikers-ID in tabel "offertes" en daarbij 1 optellen:
Code:
Code:
=DMax("[Offertenummer]";"[Offertes]";"[Offertes].[Gebruikers-ID]=" & Formulieren![Offerte formulier]!txtGebruikersID)+1

In de tabel "offertes" wordt in het veld "offertenummer" het offertenummer weergegeven als "0002". Zo moeten de offertenummers ook op de formulieren komen te staan. Echter bij gebruik van het formulier word het nieuwe offertenummer als "3" weergeven. Dit klopt opzich wel, maar ik wil er 3 nullen voor hebben. Het offertenummer bestaat hier namelijk altijd uit 4 cijfers. De 112e offerte wordt dus nummer: 0112 etc.
Nu heb ik bij de eigenschappen van txtOffertenummer al bij invoermasker het volgende staan:
Code:
0000;;____
Dit helpt echter niets.

Wie helpt?

Opgelost met de volgende code:

Code:
=Format(DMax("[Offertenummer]";"[Offertes]";"[Offertes].[Gebruikers-ID]=" & Formulieren![Offerte formulier]!txtGebruikersID)+1,"0000")

Hmm.....nu toch weer problemen hiermee......:

Ik gebruik nu deze functie in "standaardwaarde" van het tekstvak "offertenummer" op een formulier, maar hij zegt "De syntaxis van de expressie die u hebt opgegeven, is ongeldig. U hebt bijvoorbeeld een operand opgegeven zonder een operator."

Code:
=Format(DMax("[Offertenummer]";"[Offertes]")+1,"0000")

Het zal er vast aan liggen dat ik de format functie verkeerd toepas o.i.d. maar ik vind nergens hoe dit correct moet.

EDIT:
opgelost: gewoon bij notatie 0000 neerzetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan