• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

offertes/facturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

happystephke

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
7
ik ben bezig in excel voor mn facturen en offertes te maken.
ik weet niet meer zo goed welke formule ik moet gebruiken.
ik zou graag als ik mijn artikel nummer invul in mijn document offertes/facturen dat het naast me kolom automatisch mijn omschrijving verschijnt.
mijn artikel nummers en omschrijving heb ik al in een document ingevuld maar hoe moet ik nu verder?
wie zou me graag willen helpen?
grts stephanie :d
 
Kan je een voorbeeldbestand bijsluiten?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kijk eens bij Vert.Zoeken
 
Kunt ge hier verder mee ?
 

Bijlagen

  • offerte.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 38
Goeiemorgen Rudy,

nogmaals bedankt voor me te helpen. Maar na dagen te bekijken hoe je het gedaan hebt, heb ik nog nikst gevonden, behalve vert. zoeken lukt wel, maar die isleeg niet :(. zou jij mij kunnen aub zeggen hoe je het gedaan hebt, kan dan in de toekomst nog meer facturen maken :p. bedankt alvast.

met vriendelijke sneeuw groetjes stephanie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat gaat er dan mis met die ISLEEG ?
Die zorgt er toch maar enkel voor dat wanneer er geen zoekgetal in kolom A is ingevuld je geen foutmelding op je formule krijgt.
 
Ik heb mss nu ECHT nen domme vraag. Maar ik heb het geprobeerd in een ander werkblad en doe (denk ik toch) heel hetzelfde gelijk jou. Maar hij heeft N/B in :( ... kan ik vragen aub als je tijd hebt tenminste om eens je formule helemaal uit te leggen. =ALS(ISLEEG(C20);"";VERT.ZOEKEN(C20;zoektabel;2;0)) ... ik denk dat ik niet juist ben met die zoektabel ... :( echt duizend maal dank u wel als je dit wilt doen voor me. grts stephanie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats het bestand dat je nu gebruikt eens op het forum.
 
@happystephke Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan