Offertes maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterallure

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo,

Ik ben voor school bezig aan een projectje waarbij we orders en bestellingen moeten opstellen en beheren in Access. Het is de bedoelen dat een medewerker van het bedrijf dit aan de hand van formulieren moet kunnen uitvoeren.
Ik heb echter wat problemen bij de structuur van dit systeem.

Wat ik heb:
- tabel producten (prodId, prijs/eenh, omschr)
- tabel klanten (klantId, naam)
- tabel offertes (offerteId, klantId, prodId, hoeveelheid, tussenprijs, btw, offerteprijs)

Probleem:
Ik wil dus een offerte kunnen toevoegen aan de hand van een formulier, waarbij tussenprijs, btw en offerteprijs automatisch worden berekend. Ik weet niet goed hoe ik dit precies moet doen. Ik heb geprobeerd om via een toevoegquery de gegevens in de geven (behalve offerteId omdat dit autonr is, en de te berekenen geg.), maar als ik die query uitvoer, voegt deze twee nieuwe records toe aan 'offertes'. Eén keer zonder berekeningen en één keer met berekeningen. Is dit wel de goede manier, want ik merk dat ik van een toevoegquery geen formulier kan maken.

Kan iemand mij enigsinds verder helpen?
Alvast bedankt!

Mvg, Pieter.

Ik heb ondertussen een query gemaakt waarin de berekingen gebeuren.
Ik heb ook een formulier gemaakt waarin alle gegevens van de offerte moeten ingevuld worden,
de berekeningen worden gedaan door de query.

Als ik de record wil opslaan, staan enkel de ingevulde waarden erin, de andere velden blijven leeg. Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan