Office 12 (2005) Wat is uw mening

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbanaan

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Sinds kort gebruik ik de laatste versie van MS office de officiele Beta release van office 2005. Nu is mijn vraag of er meerdere mensen zijn die al kennis gemaakt hebben met deze nieuwe office en of u er tevreden over bent. Het nadeel vind ik zelf dat bij het selecteren van een stuk tekst niet zichtbaar is wat je als gebruiker selecteert. In de 2003 versie en alle vorige versie's word de tekst die je selecteert zwart dit is een enorm gemis in de nieuwste office

Laat horen wat u er van vind

Gerben

Hoi,

Ik ben (nog) geen gebruiker van het nieuwe Office-pakket. Maar toch wil ik eigenlijk best er iets over zeggen.

Ervan uitgaande dat er weer de (nodige) veranderingen zijn aangebracht rijst bij mij de vraag:
Is elke verandering een verbetering?
Neem bv 2000. In vergelijking met 2003 lijkt hij oud, doch de meeste funkties zitten ook aan boord die 2003 ook heeft. En kleine veranderingen? Tja, wanneer er niks verandert koopt men natuurlijk niks..
Zo ook met de overige applicaties, het zijn de kleine veranderingen die het pakket anders maken, maar IS het wel zo anders of is het maar omdat bv de richtingaanwijzer nu niet een keer links van het stuur zit maar rechts.

Conclusie, wanneer men een pakket goed kent, is overstap geen noodzaak maar een verandering van spijs volgens mij. En daar is de mens goed in, omdat hij van zichzelf weet dat hij wel weer iets anders wil, al is het alleen maar om de verpakking die anders is dan het voorgaande.

Helemaal mee eens de gebruikers interface is inderdaad een stuk veranderd ten op zichte van de versie 2003. De mens is inderdaad of en toe toe aan een verandering. De nieuwe office versie ziet er niet echt veel beter uit maar is eerder een verslechtering op de vorige versie. Een teleurstelling vooral omdat microsft beweerd dat dit de beste en meest opzienbarende update is van de afgelopen 10 jaar.

Tja, natuurlijk zal er nog wel een en ander aan verbeterd moeten worden.

En ja, natuurlijk zullen er opties inzitten die leuk, aardig en handig zijn. Doch weer terugkomende op mijn vorige stelling:

Jaren was de analoge klok het kijkmiddel voor de tijd, TOT het moment dat iemand dacht het wiel opnieuw uit te kunnen vinden met digitaal kijken. Wat is er van overgebleven?
Bijna iedereen heeft weer een analoog horloge. Want meer dan tijdkijken is er eigenlijk niet.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we bij het oude moeten blijven, maar, zeker voor Microsoft, zou het leuk zijn om het publiek eens een keer te bedienen met gemaksvorm VANUIT een oud ontwerp en niet de wijzers aan de onderkant van een horlogekast plaatsen...

vreemde reactie

Misschien een vreemde reactie van mij op de reacties op de oorspronkelijke vraag, maar ..... waar hebben we het eigenlijk over. Er wordt gesteld dat het hier om een beta-versie gaat; zou het dus niet gewoon een foutje kunnen zijn dat nog even aan MS gemeld moet worden?

Yep, zoals ikal zei, er zal nog best een en ander aangepast moeten worden. maar daarnaast natuurlijk:

Kan men aan een programma nog meer veranderen dan de optie om een brief te typen of moet er programma komen dat van te voren al weet wat je gaat typen?

Ik bedoel hiermee, hoever moeten we gaan of blijkt het streven van de mens om geld te verdienen hoger dan het middel dat men maakt?

Och, 'economie' hè ...... !
Er valt nog veel te verbeteren in MsOffice. Zéker als het om integratie gaat, en zéker als het om de versies voor het Europees en Nederlands taalgebied gaat.
Mijn ervaring is - al vanaf versie '97 - dat er op dit gebied hardnekkige fouten zijn die nog immer niet worden opgelost.
Het ware te wensen dat microsoft iets gaat doen aan verdere verbetering van haar producten, maar dat brengt geen poen in (Bill's) portemonnaie .......
Dus dan maar weer een nieuwe release, met een nieuw 'smoel', maar met nog immer dezelfde (integratie-)problemen.

Sterkte met het maken van je keus, Gerben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan