Office 2003 Dutch Language

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chardonmar

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2002
Berichten
81
:eek: Hallo allen,

Ik heb sinds kort office 2003 in het Engels, ziet er leuk uit. Maar als mijn dochter een werkstuk moet maken en ze schrijft in het nederlands, dan worden de foute woorden niet meer met een rood golfje onderstreept, wel de engelse woorden als die fout is. Ik heb al gezocht op internet maar ik kan de proofing tool niet vinden voor Nederlands. Is dat er wel of moet ik gewoon lekker sparen en een Nederlandse versie aanschaffen :confused:


Groeten van Joyce aka Chardonmar
 
:p erg leuk dat jij ze hebt, maar hoe kan ik zo'n tool of patch of hoe je het ook noemt krijgen dan, want je antwoord is heel leuk, maar ik ben er natuurlijk niet mee geholpen he, grapjas

Joyce
 
Geplaatst door Sith Warrior
Ja hoor die zijn der. Dat weet ik zeker, want ik heb ze :)

Maar ze zijn volgens mij, (correct me if I'm wrong) niet op een legale manier online te downloaden. Ze zijn op CD te koop voor rond de 80 - 85 euri

Olav
 
He, Alleen een patch voor spellingscontrole in het Nederlands, 80 eurie's? pfoe, da's wel veel zeg
:eek:

Joyce
 
Nee, niet op CD, het is een Engelse versie dus de spellingscontrole is alleen voor Engels, en helaas niet voor nederlands, anders moet mijn dochter maar eens goed opletten in de nederlandse les op school :p

Joyce
 
:evil: voor de prijs van €99,99 heb je een tooltje voor nederlandse spellings controle. Vind ik wel een beetje veel hoor, en ik heb inderdaad gekeken op die andere site, was voor office XP office 2000 en nog 1. Maar ik weet inderdaad niet of die voor 2000 ook voor 2003 werkt, durf het eigenlijk niet te proberen, weet niet of office dan van slag raak

Joyce
 
mja je krijgt niet alleen nederlands maar nog veel meer talen, je hebt er idd weining aan maar ja kan er ook niet veel anders van maken, onder de 80 euro kom je het toch niet meer echt tegen denk ik.
 
Heb het net even bekeken, je hebt ze van 86.50 eurie's maar ook van iets meer dan 100 euries, ik denk toch dat dochter haar nederlands moet ophalen en ik mijn engels :D
En als arm iemand toch moet doorsparen
Joyce
 
Hoi,

Zelf heb ik office 2000, in mijn startmenu heb ik bij de diverse offices ook de Microsoft hulpprogramma's, daarin is een kopje met de taalinstellingen. Als het goed is zouden jouw taalinstellingen op Engels moeten staan, maar kan je nederlands toevoegen. Is misschien een idee? Probeer het eens, ik durf geen garanties te geven.;)

Groetjes
 
Jawel, ik kan hem in Dutch omzetten, alleen doet hij dan geen spellingscontrole, als hij op Engels blijft staan en ik ga nederlands typen dan droom ik 's nachts nog over de rode golfjes. Het gaat helaas om de spellingscontrole.......btw, ik heb een goedkope cd gevonden voor proofing tools: €25.00

http://www2.dto.tudelft.nl/software/prodinfo.cfm?prdID=2237

Even goed doorlezen, of doorzoeken, dan kom ik nog wel een goedkopere tegen maybe :thumb:

Joyce
 
Geplaatst door Chardonmar
Jawel, ik kan hem in Dutch omzetten, alleen doet hij dan geen spellingscontrole, als hij op Engels blijft staan en ik ga nederlands typen dan droom ik 's nachts nog over de rode golfjes. Het gaat helaas om de spellingscontrole.......btw, ik heb een goedkope cd gevonden voor proofing tools: €25.00

http://www2.dto.tudelft.nl/software/prodinfo.cfm?prdID=2237

Even goed doorlezen, of doorzoeken, dan kom ik nog wel een goedkopere tegen maybe :thumb:

Joyce

Lees die pagina van de TU eens goed door, die 25 euro cd, is alleen beschikbaar voor TU mederwerkers / studenten.

Olav
 
He, jammer, en mijn zoon is nog te jong om op de tu te zitten:mad:
Dan maar even verder zoeken
Joyce
 
Mij lijkt het erg sterk, dat jouw versie van Office geen Nederlandse DIC heeft voor spellingscontrole. (de mijne US-Pro heeft dat wel)

Check even de volgende zaken om te controleren of talen DIC’s aanwezig zijn.

Sluit alle Office aplicaties.

Ga naar Start/All Programs/Microsoft Office tools/Microsoft Office XP Language settings.

Kies bij: Available language settings voor Dutch en druk op de Add knop. Dutch verschijnt in het rechtervak. (als er achter Dutch limited support staat, dan heb je idd de juiste middelen niet op de pc staan om er mee te werken)
Kies bij: Default Version of Office uit de selectiebox Dutch. (in het rechtervenster komt bij Dutch het default logo te staan 4 vierkantjes)


Ga naar Start/Control Panel/Date, Time, language and regional options.
Kies Regional en Language options.
Kies in Standards and formats uit de inputbox: Dutch (Netherlands)
Kies bij location: The Netherlands

Open Word.
Ga naar Tools/Language/Set Language
Selecteer Dutch, vinkje plaatsen bij Detect Language automatically, druk op de knop Default, kies Yes en op Ok.

Ik neem aan dat je de spellings en gramatica opties al ingesteld hebt.

Sluit Word en start opnieuw op.

Typ een paar alinea’s tekst (NL) en als het goed is, gaat de automatische spellingscontrole na de eerste paragraaf of enter lopen.

Er valt nog veel meer te verzinnen over dit onderwerp....maar vindt het echt vreemd als de spellingscontrolle niet werkt.

Succes! :thumb:
 
Hoi, :D

Zitten ze er nou toch niet bij, probeer dan alsnog de link van Falconetti: http://www.zjzmpop.co.yu/id3.htm

Ja, deze proofingtools zijn voor 2000, maar in 2002 (XP) werken ze ook.

Zou dus ook goed kunnen dat ze in 2003 ook werken.
(en niet geschoten is altijd mis)

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan