Office 2003 install - CAB-files niet gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Voor een nieuwe laptop van mijn dochter (voor haar verjaardag) probeer ik Office 2003 te installeren. Dit gebruiken ze op school dus die versie is voor haar natuurlijk het beste.
Op de vaste PC van de kids staat Office 2003 al.
Met dezelfde versie krijg ik nu echter tijdens het installeren de fout:

Een vereist installatiebestand CC561401.CAB kan niet worden gevonden.

Dan kan je bladeren naar het bestand, de CD erin doen, etc.
De CAB-file staat er gewoon!

Later heb ik nog geprobeerd dezelfde installatie op m'n eigen PC te doen (waar Office 2007 op staat): vlekkeloos! Ook Vista Home Basic net als deze nieuwe laptop!

Persoonlijk denk ik in de richting van een bepaalde afscherming door Vista of een randprogramma.
Er staan (pre-installed) nog op:
- McAfee Total Protection
- Wat HP tools bij deze HP 550.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

En voor het geval de vraag komt: is het de originele CD? Nee, een kopie, maar waarom doet deze het op 2 PC's vlekkeloos en op deze laptop niet?

Meest voorkomende oorzaak is, dat de cd niet goed wordt 'gelezen' door het apparaat in de computer.
Je kunt even kijken of het oppervlak van de cd wel goed schoon is.
Een andere optie is, in de verkenner in te stellen dat ook verborgen mappen en bestanden zichtbaar moeten zijn en vervolgens de gehele inhoud van de cd eerst naar een aparte map op de laptop te kopiëren.

zitten er krassen op de cd ? anders moet je hem even copieeren op de pc waar op hij wel te lezen is en dan de nieuwe cd gebruiken voor de laptop

het wil nog wel eens gebeuren dat een cd met krassen op de ene computer het wel doet en op de andere niet.

en voel je je bezwaart om er een copie op te zetten van een commercieel programma kun je ook open office gebruiken

http://nl.openoffice.org/

zitten er krassen op de cd ? anders moet je hem even copieeren op de pc waar op hij wel te lezen is en dan de nieuwe cd gebruiken voor de laptop

het wil nog wel eens gebeuren dat een cd met krassen op de ene computer het wel doet en op de andere niet.

en voel je je bezwaart om er een copie op te zetten van een commercieel programma kun je ook open office gebruiken

http://nl.openoffice.org/

Jij bent kennelijk - zoals velen 'hier' - gecharmeerd van Open Office. Maar zoals je uit de beginvraag op kan maken, gebruiken ze op de school van zijn dochter kennelijk MsOffice2003.
Lijkt me dus niet écht een zinvol advies ..... :cool:

Meest voorkomende oorzaak is, dat de cd niet goed wordt 'gelezen' door het apparaat in de computer.
Je kunt even kijken of het oppervlak van de cd wel goed schoon is.
Een andere optie is, in de verkenner in te stellen dat ook verborgen mappen en bestanden zichtbaar moeten zijn en vervolgens de gehele inhoud van de cd eerst naar een aparte map op de laptop te kopiëren.

Dank voor de snelle reacties!

Echter was ik natuurlijk wat vergeten.
Ik heb inderdaad een image van de kopie gemaakt, op mijn netwerkschijf gezet en die later gebruikt. Een CD slijt toch te hard als je 'm vaak gebruikt...
En toen het vanaf het netwerk niet lukte, de image (iso) lokaal gekopieerd.
Mounten doe ik met Daemon Tools.

En @TeuGem: verborgen bestanden zijn al zichtbaar.

dus op het concreet te maken

1 je gebruikt het iso bestand met behulp van deamon tools op op alle pc's office te instaleren.
2 het iso bestand werkt niet goed op de nieuwe laptop, maar op de overige pc's geen probleem

als je het iso bestand nu op een cd brand en dan installeerd ?

dus op het concreet te maken

1 je gebruikt het iso bestand met behulp van deamon tools op op alle pc's office te instaleren.
2 het iso bestand werkt niet goed op de nieuwe laptop, maar op de overige pc's geen probleem

als je het iso bestand nu op een cd brand en dan installeerd ?

Ja, dat zou ik kunnen proberen...
Maar waarom doet ie het op die overige pc's dan wel op deze manier?

Ik zit overigens nu niet thuis, kan dit vanavond wel even proberen maar hoopte eigenlijk een antwoord te vinden waarom het uitgerekend op dit nieuwe laptoppie niet lukt.

ik zou het werkelijk niet weten , want normaal zou hij het gewoon moeten doen want op een iso zit geen kras.

ik hoor wel wat het word succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan