Office 2003 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Ik heb sinds vandaag de melding dat ik office opnieuw moet reactiveren. Omdat ik de PC van iemand heb gekregen, heb ik de officiele CD er natuurlijk niet bij. Ik heb al een nieuwe office2003 gedownload maar nu heb ik dus 2x office op mijn computer staan. Hoe kan ik de oude nu het beste vervangen door de nieuwe?

Ik heb sinds vandaag de melding dat ik office opnieuw moet reactiveren. Omdat ik de PC van iemand heb gekregen, heb ik de officiele CD er natuurlijk niet bij. Ik heb al een nieuwe office2003 gedownload maar nu heb ik dus 2x office op mijn computer staan. Hoe kan ik de oude nu het beste vervangen door de nieuwe?

Het downloaden van een legale versie van MsOffice2003 is niet mogelijk.
De melding 'opnieuw activeren' is geen melding van microsoft.
Wel gaat het w.s. om een reeds eerder geïnstalleerde versie, op een andere computer. Dus óók een illegale versie.

Dit betekent dus dat je zou moeten beginnen met écht een legale versie van het MsOffice-pakket aan te schaffen.
Voordat je deze installeert, verwijder je de huidige versies(s) die op de pc staan.
Dat doe je op de gebruikelijke manier via het configuratiescherm.
Mocht dit niet lukken, dan kan je ook CCleaner hiervoor gebruiken.

Dit is de letterlijke melding

Misschien weten jullie nu meer. CD heb ik inderdaad niet. Maar het was sowieso een legale versie. Hij vraagt nu alleen bevestiging heb ik het idee.

Hoi,

Je zegt het goed: het wás een legale versie ...... die op één computer geïnstalleerd en geactiveerd kan worden.
Het gaat bovendien niet om MsOffice2003, maar om XP, ofwel 2002.
Je zult toch echt de originele cd nodig hebben.
Vanaf een bepaalde release van MsOffice 2002 is Microsoft begonnen met de on-line activatie van licenties.
Die licentie is ná activatie gekoppeld aan de pc waarop deze voor het eerst is geïnstalleerd.
En dat is bij jou dus niet het geval .... dus vanwaar jou stelligheid wat betreft de legale 'kopie' die op jou pc staat ...... :confused:

Oke maar nu rest me dus slecht een nieuwe office aan te kopen. Maar hoef ik dit alleen van office te verwachten of staan me nog meer verassingen te wachten?

Kan ik eventueel ook een office installeren dmv iemand die een office cdtje heeft liggen?

Verder heb ik een 2,4 Processor en 2GB RAM; kan ik daar eventueel dan beter office 2007 op installeren?

Hoi,

Ik geloof dat je het niet 'snapt'.
Als iemand een cd'tje heeft liggen met MsOffice, dan is die in de regel al geïnstalleerd op een computer.
Zodra deze is geïnstalleerd moet het programma bij eerste gebruikt worden geactiveerd met gebruik van de bijbehorende productkey.
Daarmee wordt het pakket gekoppeld aan 'die' computer en kan na activatie niet alsnog op een andere worden geïnstalleerd ..... want wordt er opnieuw gevraagd om activiatie .... maar dat was al eerder gebeurd ...... dus krijg je de melding dat dat niet kan!
Alleen de z.g. 'home and student'-versie mag op drie computers worden geïnstalleerd.

De specs van je processor en het ram zeggen niet zoveel ..... hangt af van de windowsversie die is geïnstalleerd.
MsOffice in combinatie met Vista bijvoorbeeld, zal al gauw tot gevolg hebben dat je pc traag gaat functioneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan