Office 2003 rules backup werken niet meer na importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark2003

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Hallo,

Mijn outllook is gewijzigd van een pop account naar exchange. Vanuit de oude situatie heb ik alle rules geexporteerd. Na importeren blijken ze niet meer te werken. Zie dat dit een veel voorkomend probleem is. Heeft iemand hier ervaring mee, die eventueel ook advies hierin kan geven? Alvast hartelijk bedankt, Mark

Laatst bewerkt:
Hoi,

Begin maar eens wat duidelijker te zijn over wat je hiermee bedoelt:

"Mijn outllook is gewijzigd van een pop account naar exchange"

Hallo,

Zoals aangegeven hebben we hier een gebruiker die met outlook gebruikt maakt van een pop account. Aangezien we hem moeten gaan converteren naar exchange hebben we een export gedaan van zijn huidige rules. Vervolgens een nieuw profiel aangemaakt voor exchange en gegevens ingevoerd zodat de mail weer op de juiste manier werkt. Hierna de backup van de rules weer geimporteerd en dit gaat goed zonder errors. Het vreemde is echter dat de rules niet meer correct werken, d.w.z. dat de mails niet meer naar de juiste mail folders worden doorgestuurd. hoop dat het zo meer duidelijk is. Bedankt.

Hoi,

Ok, duidelijk.
De standalone-versie van Outlook kent één gegevensbestand, gelokaliseerd op de betreffende pc of laptop (outlook.pst). Hierop zijn die 'rules' van toepassing geweest.
In een exchange-omgeving is de opslag van data van een gebruiker anders, m.a.w. niet in de vorm van één gegevensbestand op de betreffende werkplek, maar als een mappenset op de server.
Het is goed voorstelbaar, dat in die situatie de 'oude' regels niet meer werken.
Het is mogelijk om een Offline Personal Folder op een betreffende (veelal) laptop (.OST i.p.v. PST) aan te laten maken die de gegevens synchroniseert indien aangesloten op het netwerk.
Of hierop de bedoelde regels wél weer van toepassing zijn weet ik niet ..... maar ik betwijfel het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan