• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Office 2003 wel 2007 niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BasHD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BasHD

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo mensen,

Ik heb de volgende vraag die voorkomt uit een foutmelding als ik iets wat in excel 2003 goed werkt in 2007 probeer.

Het loopt vast op dit stukje code:

Code:
 Range("A2").Select
    Selection.QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False

Op het moment dat ik in excel 2007 kies voor tabbald Gegevens en vervolgens Alles vernieuwen en dan vernieuwen dan verschijnt de volgende melding

[Microsoft][ODBC-stuurprogramabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven

Dan druk ik op OK

Dan een schermpje met als titel gegevensbron selecteren. Vervolgens MS Access Database. Vervolgens moet ik me aanmelden.

Het lijkt erop dat ik op het systeem moet aanmelden om toegang te krijgen vanaf de werkplek.

OP het moment dat ik eenmaal de aanmelding doe en eenmaal de gegevens van de verschillende tabellen vernieuwd heb kan ik zonder verdere melding blijven vernieuwen.

Waar kan ik het ODBC stuurprogramma zo instrueren dat het in een keer goed gaat?

gr

Bas

als het goed is doe je ergens een QueryTables.Add(Connection:=xxxx)

waarschijnlijk zit je probleem in de xxxx hierboven

Neem je actie eens op met de macrorecorder in 2007.
Dan kan je de code bekijken en verwerken in je huidige code.

even verder

Hallo Wampier,

Het duurt even maar ik ben weer terug. Ik gebruik nergens QueryTables.Add.

Als ik de eerste keer een verbinding maak open ik een werkblad en vervolgens Data --> Externe gegevens ophalen -->
nieuwe database query en dan zoeken in Access naar juiste tabel.

Doe ik dit zelfde in 2007 dan moet ik de lekst ListQuery achter QueryTable neerzetten in het stukje VBA uit mijn eerste bericht. Dan werkt 2007 wel maar lopen 2003 en eerder weer vast. Precies op de ListQuery.

Heb jij mischien een stukje VBA met QueryTables.Add(connections)?

Groet,

Bas

je doet hier nu manueel wat je normaal in in een "add" statement zou doen. Je krijgt nu een ander probleem, bedoel je daarmee dat het originele probleem met de connectie is opgelost voor 2007?

Hoe doe je de query op de tabel? schrijf je die zelf in SQL? of MS querybuilder, oid?

Anders is de suggestie van Ron best wel bruikbaar: opnemen van de handeling en dan bewerken. In principe zou er zoiets uit moeten komen (afhankelijk van het type database / connection):

Code:
sqlstring = "select table.set from database where value = x"
connstring = "ODBC;DSN=eenDSN;UID=<username>;PWD=<passsword>;Database=deDB"
With ActiveSheet.QueryTables.Add(Connection:=connstring, Destination:=Range("B1"), Sql:=sqlstring)
    .Refresh
End With

ListQuery heb ik nog nooit gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan