Office 2007 - Bestand op een netwerk drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fantjes

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
Hallo,

Sinds wij overgeschakeld zijn naar Office 2007 hebben wij het volgende probleem:

Een paswoord beveiligd bestand (xlsx) op een netwerk drive wordt geopend door een
gebruiker als read-only.
Wanneer een andere gebruiker dit bestand probeert te openen om aanpassingen in te maken krijgt deze de melding dat het bestand in gebruik is door een andere gebruiker.
Nochtans werd deze door gebruiker 1 enkel als read-only geopend zonder het paswoord in te geven.

Dit komt voor met meerdere excel bestanden op ons netwerk en het enige dat we kunnen doen (IT) is het bestand manueel sluiten via hyena.

Is er hiervoor een oplossing want je kan je wel inbeelden dat dit voor een bedrijf met meer dan 500 werknemers wel heel frustrerend is.

Alvast bedankt,

Volgens mij is hier niks raars aan de hand. Ondanks dat het bestand paswoord beveiligd is EN geopend wordt, krijgt m.i. het bestand de tag mee dat het bestand geopend wordt en dus niet bewerkt kan worden.

Wil je dat meer mensen aan een bestand werken, dan zul je toch echt over moeten gaan naar een database. Iemand die hier anders over denkt?

Ik ga je verhaal eens proberen te reproduceren hier.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Dit probleem hadden wij niet toen we met Office 2003 werkten.

Hopelijk zijn er meer mensen met dit probleem en is er een work-around.

Grtz,

Er wordt geen "Notify" popup gegeven? Op mijn werk gebruiken we ook beveiligde Excel bestanden, welke gewoon op het netwerk staan en niet in een Database. Ik krijg netjes een melding als mijn collega klaar is en het bestand gesloten heeft. Daarna krijg ik een popup om het wachtwoord voor het bestand in te voeren.
4122010104023AM.png

Notify files to readwrite
Sometimes when you open a file, you may be prompted with a message that the workbook is being used by an another user.This is because your workbook may be viewed by others. The message would prompt you with three options "Read only","Notify","Cancel".Selecting readonly opens the file to read only, selecting notify notifies you when the other user has closed the file
Bron;
http://xlmaster.blogspot.com/

Mogelijk zal iemand deze eerst opnieuw in Excel 2007 op moeten slaan en opnieuw beveiligen met een password.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan