Office 2007 naast Office 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemorgen,
Voor mijn werk heb ik een database gemaakt. De database is gemaakt op mijn laptop waar ik Office 2010 op staan. Nu draait op de computer op mijn werk nog steeds Office 2007 (met SP2), en je raad het al: niet te openen. Onbekende databaseindeling met daarna naam van de database. Ik heb dit probleem al eerder gemeld, maar helaas tot op heden geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb op internet gezocht, en vond diverse sites waarin mensen hetzelfde probleem melden. Er gebeurt schijnbaar iets "onderhuids" waardoor een database gemaakt of alleen maar geopend in access2010, niet meer te openen is in access2007. Mogelijk heeft het iets te maken met "empty cell controls" die in de layout view worden toegevoegd.
Ik heb ook een database gemaakt in access2007, waar deze probleemloos draait, alleen 1 keer geopend in access2010, dus geen aanpassing gedaan in de VBA of diverse formulieren, en vervolgens was deze niet meer te openen in access2007. Dus als je een database hebt draaien in een werkomgeving waar meerdere mensen in werken, sommige met access 2007 en sommige met access2010 dan gaat e.e.a. niet werken. Dus: database gemaakt in access2007, iemand opent db in access2010: gevolg - niemand met access2007 kan er nog in werken. Heerlijk systeem.

Op http://msdn.microsoft.com/en-us/office/cc907897.aspx wordt wel gesproken over backward compatibility ,maar helaas ook geen oplossing.
Op andere sites worden "oplossingen" aangedragen: alleen ze werken niet (bijv. http://answers.microsoft.com/en-us/...e9?msgId=c88616f3-976f-4e91-abd4-939ad668cf1e). Uit een antwoord van een Microsoft forum moderator (eerste antwoord op gestelde vraag) wordt gesteld: Unfortunately, to ensure you don't run into issues like this, it is good practice to develop your database in the lowest version of Access your users will be using.
Dus alleen het maken van een simpel formulier veroorzaakt al problemen.

Om deze ellende voor te zijn (tenzij iemand een oplossing heeft, wat ik eigenlijk nog steeds hoop, ik heb tenslotte niet voor niets MS-Office 2010 aangeschaft): is er een mogelijkheid om naast Office2010 ook Office2007 te installeren, waarbij ik voor mijn database werk alleen access2007 zal moeten gebruiken. Voor de rest van het office pakket wil ik 2010 gebruiken (word, excel, outlook)

mvg
John

Laatst bewerkt:
Je kunt mss gewoonnn acces 2007 appart downloadden en appart dan nog 22010 gebruiken als srandaard en de 2007 op stick ofzo zzzette en wanneer je het nodig hebt de stick.erin steken ennnn openen

Goedemiddag,

Weet iemand hier een oplossing voor ? Het gaat er in mijn geval dus om dat ik office 2010 zou willen blijven gebruiken voor "normaal" dagelijks gebruik (word, excel, outlook). Van office2007 wil ik alleen de access applicatie gebruiken ivm de hierboven beschreven problemen. Kan dit naast elkaar draaien ?

Of zou ik hier een virtual machine voor moeten inrichten ? (en zo ja, hoe zou dat dan moeten - maar hiervoor zal ik waarschijnlijk bij een andere forum moeten aanmelden )

mvg
John

Je kunt ze dacht ik wel naast elkaar installeren. Heb je dat nog niet geprobeerd dan?

Ik dacht laat ik eerst vragen of er iemand ervaring mee heeft.
Soms lees je dat je e.e.a. wel naast elkaar kan draaien, maar dat dan eerst de oudere versie er moet staan, en dan de nieuwere er naast zetten in andere directory
Weet niet of er ergens gezamenlijke bestanden gebruikt worden, die door de nieuwe installatie overschreven worden, waardoor mijn office2010 ineens niet meer werkt.

De nieuwe installatie moet zowiezo in een andere map. Maar dan zou het moeten kunnen.

heb het geinstalleerd. elke keer als ik wil wisselen van database, worden inderdaad een aantal bestanden gewijzigd, en waarschijnlijk een aantal registers bijgewerkt en dan werkt het.
Blijf het wel bijzonder irritant vinden dat eenvoudige formulieren gemaakt/geopend in 2010 niet meer in access2007 geopend kunnen worden.
Maar ik ben voorlopig even geholpen, thnx

mvg
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan