OFFICE 2007 NL pro op twee pc s ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lies120

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Goede avond.

Eind vorig jaar kocht ik een desktop, en liet daar office 2007 nl pro op plaatsen bij online aankoop. Samen met de pc met de geinstaleeerde software ,kreeg ik ook de office software nog eens op cd rom.

Ik overweeg een nu een nieuwe laptop te kopen.
kan /mag ik de office ook gebruiken op de nieuwe laptop.

ik wens het wel officieel te doen, zonder enig risico.

bedankt voor tips of ervaring

Lies

Officieel dien je voor elke computer waar je office op gebruikt een aparte serial te hebben.

Dus als je meerdere installatie-CD's hebt zegt nog niet meteen dat je ook meerdere serials hebt voor office. Dit het beste eerst nakijken.

Hoi,

De bij die pc geleverde MsOffice-installatiecd is zeer waarschijnlijk de versie die ook op de pc is geïnstalleerd.
Dit betekent dat deze ook is gevalideerd bij Microsoft.
De pro-versie kan officieel slechts op één apparaat geïnstalleerd worden.
Installeer je met dezelfde cd het officepakket op de laptop dan krijg je aan het eind (of bij het opstarten van een van de onderdelen, bijvoorbeeld Word) het verzoek om deze versie van MsOffice on-line te valideren.
Doe je dit, dan krijg je de melding dat dit exemplaar al gevalideerd is ......
Dus helaas .....
Legaal is het kopen van een originele, niet eerder op een andere pc/laptop geïnstalleerde versie.
Er is één uitzondering: de 'home an student' versie. Die mag op drie apparaten worden geïnstalleerd. Deze bevat in de 2007-versie echter Outlook niet meer (een rotstunt van Microsoft). Met name om deze reden heb ik via Marktplaats een z.g. 'student and faculty' MsOffice 2007 Enterprise gekocht.
Ik gebruik MsOffice en ook Outlook daaruit al vanaf versie '97 , ook in combi met een PDA die synchroniseert met Outlook en kan/wil niet buiten Outlook.
Tot de hom&student-versie van MsOff 2003 zat Outlook daar gewoon in.
Dus advies: kijk op Marktplaats als je een versie wilt aanschaffen die 'semi-legaal' is. Gebruik je outlook uit msoffice niet dan kan je de home&student versie aanschaffen. Zo'n 139 euri en legaal te installeren op 3 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan