Office 2007 overzetten inclusief gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkha

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik wil Office 2007 overzetten op een andere computer, inclusief adresboek mails etc. kan dit? en zo ja hoe kan ik dat het gemakkelijkst voor elkaar krijgen?

groet Dirk

Dat is erg jammer, het houdt dus in dat ik al mijn mails kwijt ben en mijn adresboek volledig over moet schrijven.

Bedankt voor je reactie

groet Dirk

Nee,da's niet nodig, je mail, je adresboek en al je Outlook mappen kun je wél overzetten (die ben je dus niet kwijt, zelfs de map verwijderde mails ben je niet kwijt en kun je overzetten), maar niet Office in zijn geheel. (Het hele Office pakket -> Word, Excel, Powerpoint etc. etc.)

Welke Windows versie heb je XP of Vista?

Laatst bewerkt:
het kan wel..

maak een installer van heel Microsoft office map in je C:\ schijf..
en dan kan je op je nieuwe computer weer installeren..

Zal niet gaan werken. Je mist DLL bestanden, register vermeldingen en nog wel een hoop, die tijdens de normale installatie van Office geinstalleerd worden.

het kan wel..

Nu maak jij mij toch nieuwsgierig. Office-onderdelen komen op meerdere plaatsen voor op een schijf waarop het is geïnstalleerd. (Nog even los van het feit dat de map Office niet in de root staat bij een standaard installatie.)

Hoe werkt dat volgens jou?
(Ik ben namelijk nooit te oud om te leren en dít kunstje wil ik dólgraag leren..............)

Laatst bewerkt:
Vooruitlopend op het antwoord van Dirk qua besturingssysteem:

ik houd het even op Vista waar je mee werkt (hoef ik niet elders in huis een oude XP machine op te starten ......... ;) :D )

In Vista ga je naar

C:\gebruikers\jouw naam\local\microsoft\outlook

daar vind je één of meerdere bestanden met de extensie .pst (sowieso outlook.pst en archive.pst)

Wat je nu moet doen is al die bestanden die eindigen op .pst op een schijfje branden (als data) of, als de nieuwe pc op het netwerk te benaderen is, die .pst bestanden gewoon naar de nieuwe locatie van Outlook overzetten (dezelfde plek dus op de nieuwe pc). Dat daarbij het (kleine) .pst bestand van de nieuwe Outlook wordt overschreven is niet erg, sterker nog, da's de bedoeling.

Eén aandachtspuntje: zorg dat Outlook gesloten is als je de kopieer / overzet actie uitvoert.

Mocht het XP zijn dat je hebt, gil dan maar even, dan moet ik een andere pc opstarten om even de locatie op te sporen, of.............. iemand anders die meeleest en die XP draait en Outlook heeft........... wil zo aardig zijn om even het pad te geven van de .pst's

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info ik ga er gelijk mee bezig.

nogmaals bedankt.

Je hébt dus Vista ;) :D Mooi, dat scheelt mij een wandeling..................

Laatst bewerkt:
Hier ben ik weer.
Kom er net achter dat het van een vista naar xp moet, kan ik dan dezelfde bewerking uitvoeren?

dirk

Ja, zolang het maar Outlook is. In XP zit de map waarin de bestanden (.pst) zitten elders. Als je die map niet kunt vinden, geef maar even een seintje, dan start ik de XP machine even op.

Je hebt de .pst's overgeplaatst en je hebt weer alle mappen in het nieuwe Outlook tot je beschikking?

nee ik stond onder tijdsdruk, ik office op de andere computer geinstalleerd inclusief mailadres, de belangrijkste mailtjes heb ik gewoon doorgestuurd, het adresboek maar handmatig overgeschreven.

in ieder geval bedankt voor je hulp.

groet dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan